beantwoord

Nogsteeds foute tarieven met TrajectVrij bij Connexxion

• 25 november 2015
  • 6 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 1
Het is weer zover... in Mijn NS kom ik wederom twee reizen via de Valleilijn tegen (voor mijn TrajectVrij is dat buiten het afgekochte traject) waarbij ten onrechte vol tarief in rekening gebracht is i.p.v. de ritprijs met 40% korting.

Het gaat om een reis op 8-11 van Ede-Wageningen naar Amersfoort waarvoor € 6,53 in rekening gebracht is en op 22-11 van Amersfoort naar Ede-Wageningen waarvoor eveneens € 6,53 in rekening gebracht is.
Tevens volgde na die laatste reis een overstap op NS voor Ede-Wageningen - 's-Hertogenbosch en ook daar is ten onrechte op vol-tarief doorgerekend want daar zie ik een ritprijs van € 11,60 staan.

Beide gevallen inmiddels al direct doorgegeven aan Connexxion gezien zij daar na mijn vorige melding om gevraagd hadden, zodat achterhaald kon worden wat er mis ging. Graag zie ik nu toch ook wel enige urgentie bij NS om mee te zoeken naar een definitieve oplossing (en tenminste de klanten pro-actief te informeren over dit probleem) want inmiddels is er al een half jaar voorbij sinds de eerste melding hierover!

In elk geval bij deze dus ook het verzoek tot restitutie door NS. En gezien het totale gebrek aan voortgang gaat er bij deze ook een melding naar het OV-loket uit.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 december 2015, 16:25

Ha Daniel. Het duurde even, maar ik heb een terugkoppeling ontvangen.

Het klopt dat de korting niet wordt toegekend op de Valleilijn, wanneer je met je Traject Vrij buiten je traject reist.

Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Daniel, in dit geval mag je jouw claim bij mij indienen. Andere forumleden die dit lezen en hetzelfde probleem hebben gehad: ook jullie mogen mij via een privébericht je kaartnummer sturen.
Bekijk origineel

6 reacties

Zie ook: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/traject-vrij-abo-geldig-op-de-valleilijn-19333

Is Flixbus misschien een idee? 😳
Reputatie 1
Reminder: dit topic wacht nog op een reactie van NS
Hoi Daniel. Ik heb dit topic op mijn naam gezet. Ik ben ermee bezig, maar ben hierin afhankelijk van meerdere partijen. Zodra ik iets weet, laat ik je het weten. Bedankt voor je geduld in ieder geval.
Reputatie 1
Aan restituties kunnen jullie toch neem ik aan al wel wat doen? Die heb je me eerder ook al eens toegezegd, maar kan niet herinneren sindsdien iets ontvangen te hebben.
Reputatie 1
Connexxion meldt inmiddels wel voortgang als reactie op mijn melding aan hen (was hun verzoek na een eerdere klacht):

Momenteel zijn wij nog druk bezig om het achterliggende probleem van deze klacht op te lossen.

Inmiddels is gebleken dat de fout in het systeem zit tussen de koppeling NS-Connexxion.

Hiervoor dient er vanuit de NS actie te worden ondernomen, daarop dient er vanuit Connexxion nog een aanpassing gedaan te worden.

Op dit moment is nog niet bekend wanneer het opgelost is, maar dan weet u in ieder geval dat men er nog mee bezig is.

Zodra wij meer weten zullen wij u weer berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, horen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline Veldkamp
Connexxion Klantenservice
Ha Daniel. Het duurde even, maar ik heb een terugkoppeling ontvangen.

Het klopt dat de korting niet wordt toegekend op de Valleilijn, wanneer je met je Traject Vrij buiten je traject reist.

Om dit op te lossen, is een correctie in de programmatuur nodig. Deze correctie moet echter wachten op een release. Zodra de proef Enkelvoudig inchecken op de Valleilijn van start gaat, zal ook dit probleem verholpen zijn. Tot die geldt dat klanten hun teveel betaalde bedragen kunnen terugvragen bij NS. Ik ben aan het kijken hoe we dit het beste kunnen communiceren naar zowel klanten als medewerkers.

Daniel, in dit geval mag je jouw claim bij mij indienen. Andere forumleden die dit lezen en hetzelfde probleem hebben gehad: ook jullie mogen mij via een privébericht je kaartnummer sturen.

Reageer