beantwoord

NS account vaak onbereikbaar

• 25 September 2021
  • 13 reacties
  • 196 Bekeken

Het is mij in de loop van de tijd opgevallen, dat het kunnen inloggen in het NS account niet vanzelfsprekend is. Op dit moment, bijvoorbeeld lukt dit niet, en komt er een tekst “An error occurred while processing your request. met de tekst Reference #30.2db93554……etc.”

Ik stel mij zo voor, dat iemand op zo'n moment net een Flex verandering wil doorvoeren, en dat dus niet kan. Deze vaak terugkerende storingen van de website roept een gevoel van onbehagen bij mij op, immers ik heb de regie niet meer. Ik moet maar hopen dat het werkt als ik echt een verandering wil doorvoeren, Daarbij komt, dat dit zoals ik al noemde vaak voorkomt. Het mag bij zo'n groot bedrijf gewoon niet voorkomen, en als het toch gebeurt, laat dan een webpagina met tekst zien, waar de bezoeker van begrijpt, dat dit niet aan zijn of haar computer en internetverbinding ligt.. 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 25 September 2021, 21:09

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Storingen zijn inderdaad schering en inslag, maar een hoogst noodzakelijke wijziging in Flex (klassewissel of samenreiskorting bijvoorbeeld) kan je ook via de Klantenservice laten doen.

En ja, de foutmelding die nu getoond wordt (na invoeren e-mail en wachtwoord) slaat natuurlijk nergens op. Zet dan gewoon op de inlogpgina dat Mijn NS op dit moment (al uren) niet beschikbaar is.

An error occurred while processing your request.
Reference #30.34a40517.1632585362.97d83f9

Inderdaad een beetje prehistorisch.

An error occurred while processing your request.

Reference #30.756b7b5c.1632591529.9724259

Je hebt wel een erg toepasselijke naam, ErrorOcurred. Welkom bij de NS community. 

Ik kan niet ontkennen dat het voor de meeste lezers onduidelijke codetaal is. Ik zal de suggestie doorgeven om dit aan te passen zodat het (beter) te begrijpen is.

Misschien kan je ook doorgeven dat er echt eens naar de stabiliteit gekeken moet worden.

En inderdaad een normale foutpagina als er een error 50x optreed is ook eigenlijk wel een basis functionaliteit van een website.

Badge +3

Een paar uur geleden werkte het, maar nu weer storing. Deze keer een ‘nette’ foutmelding (na een minuut naar een draaiend wieltje kijken):

Vandaag 26 september weer niet bereikbaar, nu draait er een klein cirkeltje in de rondte. Ik wilde even kijken, of de onbegrijpelijke kosten zoals deze staan gemeld er nog steeds zijn. Even uit het hoofd, te betalen € - 3,22, en een bedrag van - €10,00 dat ik terug zou moeten ontvangen. Dit zijn de bedragen die men kan zien, in het Dashboard van de website, dus niet als factuur. Onbegrijpelijke en onduidelijk dus. Nu na enige minuten wel ingelogd, maar met de melding “We kunnen u door een technisch probleem op dit moment geen toegang geven tot Mijn NS, probeer het later nog eens of neem contact op met de klantenservice.”

We hebben het hier over een miljoenenbedrijf, dat ook nog eens de facturering van het overige openbare vervoer in Nederland verzorgd, en ik vraag mij dan ook af, of het niet verstandiger is, om het busvervoer, toch maar weer op een kaart met saldo te gaan zetten. Je weet dan in elk geval waar je aan toe bent..

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik probeer nu een maand lang al een abonnement aan te vragen en er spelen zoveel problemen op op de website. Klantenservice gebeld en zelfs nog naar een helpdesk gegaan voor hulp. Niemand die me kan helpen. Enorm jammer. 

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik probeer nu een maand lang al een abonnement aan te vragen en er spelen zoveel problemen op op de website. Klantenservice gebeld en zelfs nog naar een helpdesk gegaan voor hulp. Niemand die me kan helpen. Enorm jammer. 

Uw ervaring met de NS is gewoon niet geloofwaardig, u bent zojuist lid van dit forum geworden, en komt nu met een verhaal, dat u al maand lang geen abonnement kan aanmaken. In gewoon Nederlands broodje aap verhaal.

Badge +3

Kort door de bocht @65plusreiziger, want het kan best zijn dat er iets mis is met de NS account van @LAC? Daar kan maanden overheen gaan soms.

Ikzelf zou dan gewoon een nieuwe account aanmaken (nieuw klantnummer).

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij werkt het weer, dus dan zou ik nu maar als de sodemieter een abonnement aanvragen.

Reputatie 3

In loggen lijkt inderdaad geen vanzelfsprekendheid te zijn, getuige ook de ervaringen van afgelopen donderdag, toen de instabiliteit verspreid over de dag is opgemerkt, zie ook de staart van dit topic:

De infrastructuur lijkt niet voldoende stabiel. Op zich is dit wel opmerkelijk, omdat NX Flex al een tijdje onder ons is, en het mechanisme om abonnementen om te zetten ook. We hebben natuurlijk geen kijk op het periodiek “onderhoud” of onderhuidse infrastructuur wissels die kunnen hebben plaatsgevonden. Ik vermoed dat achter de schermen de veroorzaker wel degelijk bekend is, maar dat het probleem tackelen een tweede is. 

Voor anderen die een abonnement moeten wisselen, wacht daarom niet tot het laatste moment, maar zorg dat je op tijd start zodat nog wat bewegingsruimte overblijft als het even niet lukt. Dit wegvallen van de online service moet als een rode lap op de NS organisatie inwerken. De NS verder aansporen om het issue op te lossen laat ik daarom achterwege, ik verwacht dat ze op dit vlak al een maximale inspanning aan het leveren zijn. 

Voor anderen die een abonnement moeten wisselen, wacht daarom niet tot het laatste moment, maar zorg dat je op tijd start zodat nog wat bewegingsruimte overblijft als het even niet lukt. 

Goed advies, behalve bij de NS die bedacht hebben dat je niet een wijziging bij NS flex een paar dagen van te voren kan aanvragen en alleen op de dag zelf kan. Als je dus weekend vrij per zaterdag aan wil zetten om lekker de hele zaterdag te gaan treinen dan kan je dat pas op zaterdag doen.

Badge +3

Goed advies, behalve bij de NS die bedacht hebben dat je niet een wijziging bij NS flex een paar dagen van te voren kan aanvragen en alleen op de dag zelf kan. Als je dus weekend vrij per zaterdag aan wil zetten om lekker de hele zaterdag te gaan treinen dan kan je dat pas op zaterdag doen.

Dat is inderdaad een nadeel van Flex, geen datum in de toekomst kunnen kiezen voor een wijziging. Op zich zou zoiets gewoon kunnen, want je hoeft niet langs een automaat.

Op de dag zelf zou ook geen probleem zijn, maar dan moet Mijn NS wel werken want anders mag je weer de Klantenservice molen in (met soms lange wachttijden ook al reageren ze op Twitter vandaag binnen 5 minuten op berichtjes, voor een DM geen idee).

Reageer