NS app werkt niet | NS Community
beantwoord

NS app werkt niet

  • 25 February 2022
  • 23 reacties
  • 2541 Bekeken

Ik kan wel inloggen op Mijn NS. Echter sinds 2 dagen met dezelfde inloggegevens kan ik niet meer inloggen op de NS app. Al 3 keer met wachtwoord vergeten getracht met nieuw wachtwoord in te loggen.

icon

Beste antwoord door Robert B 25 February 2022, 18:25

Bekijk origineel

23 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er is blijkbaar een storing. Bij mij werkt het overigens gewoon (met wat haperingen bij het bepalen van je reisklasse e.d.) Dan ‘opnieuw proberen’ aantikken.

 

Reputatie 7
Badge +1

Het gaat inderdaad niet helemaal lekker. Ik heb als test de app eens uitgelogd, om vervolgens opnieuw (proberen) in te loggen. Tevergeefs, want veel verder dan de melding “email/wachtwoordcombinatie is onjuist” kom ik niet.

Dezelfde gegevens werken wel gewoon op de website. Het is dus afwachten tot de boel in de app weer is hersteld en tot die tijd de webversie van MijnNS gebruiken.

Ja dit probleem heb ik ook! Wel kunnen inloggen op de website, maar in de app lukt inloggen niet met precies dezelfde gegevens!

Reputatie 7
Badge +1

Ja dit probleem heb ik ook! Wel kunnen inloggen op de website, maar in de app lukt inloggen niet met precies dezelfde gegevens!

Het lijkt een hardnekkige storing in de NS-app. Voor nu is het niet anders dan de webversie gebruiken. Tip: Zet die vanuit de webbrowser op je startscherm, dan staat ie op je smartphone tussen de apps en kun je er snel naartoe.

De melding dat MijnNS in de app problemen heeft staat er ook nog altijd.

Zelfde probleem hier!

Badge +3

Het schijnt opgelost te zijn.

We hebben nog geen officiële afmelding van de storing maar… fingers crossed!

Reputatie 7
Badge +1

De melding in de NS-app is iig verdwenen. En inderdaad, ik kan ook weer inloggen. 🙂

Er gaat alleen nu wel wat anders mis, al mijn check-ins en check-outs worden als vergeten beschouwd:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar…… nieuwe storing :sob:

Reputatie 7
Badge +1

Laten we hopen dat het snel opgelost is… 

Badge +3

Gremlins… :rofl:

Er is nu wederom een storing; klasse wissel en andere widgets werken niet

Badge +3

Er is nu wederom een storing; klasse wissel en andere widgets werken niet

Bezigheidstherapie, een knop die zegt Opnieuw proberen en dan de melding ‘Er is een fout opgetreden bij het opnieuw ophalen van de kaartdetails’ → Opnieuw proberen 😓

Reputatie 7
Badge +1

Er is nu wederom een storing; klasse wissel en andere widgets werken niet

Bezigheidstherapie, een knop die zegt Opnieuw proberen en dan de melding ‘Er is een fout opgetreden bij het opnieuw ophalen van de kaartdetails’ → Opnieuw proberen 😓

Blijft natuurlijk vrij treurig dat er bijna geen dag voorbij gaat zonder dat NS een ICT-probleem heeft

Dat bijzaken een keer problemen geven, okay. Maar zodra zelfs essentiële zaken als Flex-wijzigingen niet door te voeren zijn (klassewissel, …) wordt het serieus problematisch. Hoe gaat NS hiermee om ? Coulant ?

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet wie binnen de Raad van Bestuur verantwoordelijk is voor ICT, maar die man of vrouw zou toch zeker eens over zijn positie moeten nadenken. Zeker ook na het debacle van 3 april.

NS kent geen centrale afdeling of eindverantwoordelijke IT, ieder domein regelt separaat zijn applicatielandschap. Maar een paar zaken zijn gecentraliseerd. 

Reputatie 7
Badge +1

NS kent geen centrale afdeling of eindverantwoordelijke IT, ieder domein regelt separaat zijn applicatielandschap. Maar een paar zaken zijn gecentraliseerd. 

Dat verklaart dan gelijk een hele hoop van de problemen die er zijn. Dat er ook geen eindverantwoordelijke is, is natuurlijk sowieso erg vreemd voor zo'n groot bedrijf.

Nouja, in zoverre is er wel een eindverantwoordelijke, maar dan binnen het eigen bedrijfsonderdeel. Onthoud daarin ook, allerlei technisch beheer ligt extern (CGI en co).

Ik merk dat de NS app een aantal dagen geen informatie van de ov in en uitchecks niet kan weergeven. Zowel de normale ns app en de beta versie niet. 

Ik weet ook niet hoelang het duurt voordat de informatie beschikbaar is in de NS app.

Op mijn ov zie ik wel de informatie maar geen bedragen van de ritten.

Is dit bekend bij de NS dat de app niet echt lekker gaat?

De app al een keer verwijderen en opnieuw geïnstalleerd toen kreeg de de melding dat mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet klopt.

Badge +3

Ik merk dat de NS app een aantal dagen geen informatie van de ov in en uitchecks niet kan weergeven. Zowel de normale ns app en de beta versie niet. 

Ik weet ook niet hoelang het duurt voordat de informatie beschikbaar is in de NS app.

Op mijn ov zie ik wel de informatie maar geen bedragen van de ritten.

Is dit bekend bij de NS dat de app niet echt lekker gaat?

De app al een keer verwijderen en opnieuw geïnstalleerd toen kreeg de de melding dat mijn wachtwoord en gebruikersnaam niet klopt.

Dat klopt, is al een tijdlang een storing in de NS app. Je zou alles moeten kunnen inzien via de Mijn NS website https://www.ns.nl/mijnns#/reishistorie Vanuit de NS app declareren kon sowieso al niet.

Mocht het via de Mijn NS website ook niet werken dan is er waarschijnlijk iets met je account. Daarvoor moet je bij de Klantenservice zijn (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Ook via de website lukt het niet om de reishistorie te zien. Het lijkt mij een connectieprobleem en heeft niets te maken met de app. Incidenteel verschijnen er gegevens (zowel in de app als op de website) maar bij doorklikken om te declareren of geld terug te vragen bij vertraging is de info weer verdwenen. het irritante is dat helpdesk (Facebook) hier niets van weet en met nutteloze tips komt.

We hebben helaas al een langere tijd storing inderdaad. Achter de schermen hard mee bezig om het op te lossen!

Reageer