beantwoord

NS schrijft niet af van mijn nieuwe rekeningnummer

  • 28 januari 2021
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Bijna 2 jaar geleden ben ik overgestapt naar een andere bank. Ik had toen een overstapservice aanstaan en via die overstapservice kon NS geld afschrijven van mijn nieuwe rekeningnummer. De overstapservice is inmiddels verlopen en ik was vergeten om mijn rekeningnummer te wijzigen. Ik kreeg daarom een mail van NS waarin stond dat ik een openstaande factuur had omdat NS had geprobeerd om iets af te schrijven van mijn oude rekeningnummer, maar dit was gestoneerd omdat dit nummer niet meer bestond. Ik heb dit bedrag overgemaakt en mijn rekeningnummer gewijzigd. Echter kreeg ik vandaag een zelfde soort mail, terwijl in Mijn NS mijn nieuwe rekeningnummer staat. Ook keek ik daar bij "facturen" en zag dat er daar vele facturen op onbetaald stonden, terwijl ze wel zijn betaald via de overstapservice die toen nog liep.

Zouden de betaalde rekeningen op "betaald" kunnen worden gezet, en kan ervoor gezorgd worden dat er van mijn nieuwe nummer wordt afgeschreven?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 januari 2021, 11:20

Goedemorgen Piet95 en welkom bij de NS Community!

Ik begrijp uit je bericht dat je in het afgelopen jaar zelf dus al wel het rekeningnummer hebt gewijzigd, maar dat er alsnog gebruik gemaakt wordt van je oude rekeningnummer. Dat is vreemd. Het beste wat ik je kan adviseren is hetzelfde als MoDe en inderdaad contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Het beste kun je telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Bijna 2 jaar geleden ben ik overgestapt naar een andere bank. Ik had toen een overstapservice aanstaan en via die overstapservice kon NS geld afschrijven van mijn nieuwe rekeningnummer. De overstapservice is inmiddels verlopen en ik was vergeten om mijn rekeningnummer te wijzigen. Ik kreeg daarom een mail van NS waarin stond dat ik een openstaande factuur had omdat NS had geprobeerd om iets af te schrijven van mijn oude rekeningnummer, maar dit was gestoneerd omdat dit nummer niet meer bestond. Ik heb dit bedrag overgemaakt en mijn rekeningnummer gewijzigd. Echter kreeg ik vandaag een zelfde soort mail, terwijl in Mijn NS mijn nieuwe rekeningnummer staat. Ook keek ik daar bij "facturen" en zag dat er daar vele facturen op onbetaald stonden, terwijl ze wel zijn betaald via de overstapservice die toen nog liep.

Zouden de betaalde rekeningen op "betaald" kunnen worden gezet, en kan ervoor gezorgd worden dat er van mijn nieuwe nummer wordt afgeschreven?

Hi Piet95,

 

NS heeft besloten om als één van de weinige grote instellingen in Nederland niet mee te werken aan de overstapservice van de banken. 

 

Je dient in MijnNS zelf het rekeningnummer aan te passen en ook nog 0,01 over te maken ter verificatie vanje bankrekeningnummer. Ik vind dit niet geheel klantvriendelijk maar het is nu eenmaal zo.

 

Overigens snap ik niet hoe je nieuwe bankrekeningnummer in MijnNS is gekomen. Heb je dit niet zelf gewijzigd?

Goedemorgen Piet95 en welkom bij de NS Community!

Ik begrijp uit je bericht dat je in het afgelopen jaar zelf dus al wel het rekeningnummer hebt gewijzigd, maar dat er alsnog gebruik gemaakt wordt van je oude rekeningnummer. Dat is vreemd. Het beste wat ik je kan adviseren is hetzelfde als MoDe en inderdaad contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is.

We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Badge +3

Als je het rekeningnummer gewijzigd hebt nadat je er achter kwam dat de overstapservice niet meer werkte dan zal er minimaal nog één mislukte incasso zijn, die je dan zelf moet betalen (via de e-accept mail of handmatig overboeken).

Toekomstige betalingen zouden daarna goed moeten gaan, maar neem vooral contact op met de klantenservice want het kan goed zijn dat in een ander systeem nog je oude IBAN staat.

Reageer