beantwoord

Onjuiste volgorde mijnns declaratieoverzicht pdf

• 26 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Goeiedag,

Ik merkte op dat als ik een declaratieoverzicht wilde maken, dit onlogisch werd verwerkt in het pdf bestand.
In plaats van [datum] [tijd van reizen] op volgorde te zetten, stopt het overzicht de maatschappij op volgorde.

voorbeeld:
[Arriva Bus] 8:16 Check in/uit Heenweg 8:25
[Arriva Bus] 11:06 Check in/uit Terugweg 11:18
[Arriva Trein] Heenweg 8:35
[Arriva Trein] Terugweg 10:36
[Syntus Bus] 9:15

Dit leek mij vrij onoverzichtelijk voor een werkgever, hoe ik het zou willen per datum/dag:

Logischer:
[Arriva Bus] Check in 8:16
[Arriva Bus] Check ui 8:25
[Arriva Trein] Check in 8:35 [Heenweg]
[Syntus Bus] Check in 9:15
[Syntus Bus] Check uit 9:25
[Syntus Bus] Check in 10:15
[Syntus Bus] Check uit 10:25
[Arriva Trein] Check in 10:36 [Terugweg]
[Arriva Bus] Check in 11:06
[Arriva Bus] Check ui 11:18

Ik maak gebruik van nsflex
Is hier iets aan te doen?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 oktober 2018, 11:43

Goedemorgen ralphwijland en welkom bij de NS Community!

Ik kan me voorstellen dat deze weergave inderdaad vrij onlogisch overkomt. Ik zal je suggestie doorsturen, maar ik kan niet garanderen dat dit ook werkelijk zal of kan aangepast worden. Mogelijk is dit simpelweg een gevolg van het werken van het systeem en is dit niet aanpasbaar.

Wat ik voor nu in ieder geval kan adviseren is om het declaratieoverzicht te downloaden als een CVS bestand in plaats van een PDF. Dit open je namelijk via Excel, waar je eventueel zelf wat kunt schuiven met de regels zodat het iets logischer wordt weergegeven.

Ook kun je wachten op de maandelijkse NS Flex factuur, daar worden de reizen namelijk ook op chronologische volgorde gesorteerd (na type vervoer, trein vs bus/tram/metro).
Bekijk origineel

2 reacties

Ik kan me voorstellen dat deze weergave inderdaad vrij onlogisch overkomt. Ik zal je suggestie doorsturen, maar ik kan niet garanderen dat dit ook werkelijk zal of kan aangepast worden. Mogelijk is dit simpelweg een gevolg van het werken van het systeem en is dit niet aanpasbaar.

Wat ik voor nu in ieder geval kan adviseren is om het declaratieoverzicht te downloaden als een CVS bestand in plaats van een PDF. Dit open je namelijk via Excel, waar je eventueel zelf wat kunt schuiven met de regels zodat het iets logischer wordt weergegeven.

Ook kun je wachten op de maandelijkse NS Flex factuur, daar worden de reizen namelijk ook op chronologische volgorde gesorteerd (na type vervoer, trein vs bus/tram/metro).

Als ik het via mijn ov-chipkaart.nl doe krijg je wel een goed overzicht, maar daar worden de bedragen niet weergeven, die staan alleen in mijn ns (ivm het ns flex abbo). Hopelijk kunnen ze hier toch iets aan veranderen, of bedragen tonen op de ovchip website.

Reageer