beantwoord

Onterechte afwijzing geld terug bij vergeten checkuit

• 20 februari 2018
  • 16 reacties
  • 320 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben afgelopen zaterdagavond laat van Houten naar Utrecht Centraal gereisd en heb daar niet kunnen uitchecken.
Ik vraag nu geld terug en de claim wordt afgewezen:
Op basis van de door u opgegeven gegevens hebben wij de onderstaande volledige reis in onze administratie gevonden. Omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie.
Waar staat die volledige reis dan ??? En hoe krijg ik alsnog m'n geld terug?

icon

Beste antwoord door Chiel NS 20 februari 2018, 18:17

Goedenavond thomroos,

Als je de reis niet via de website kan corrigeren, wil ik je aanraden even met een collega van de klantenservice contact op te nemen. Die kunnen zo kijken wat er aan de hand is, en de check eventueel corrigeren.
Je kan bellen met 030-7515155, maar ook via internet kunnen we je helpen. Dat kan via chat, Facebook of Twitter. Alle contactmogelijkheden vind je hier.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hebt U wellicht zaterdag ingevuld als reisdag bij de aanvraag? Uw reis was namelijk op zondag.
Reputatie 1
Nee.

Badge +3
Werkt het ook niet via www.uitcheckgemist.nl :?
Reputatie 1
Werkt het ook niet via www.uitcheckgemist.nl :?
Geen idee, maar ik neem aan dat die het ook naar NS doorsturen?
Badge +3
Geen idee, maar ik neem aan dat die het ook naar NS doorsturen?
Dat zou zomaar kunnen, maar is het proberen waard. Zo te zien (40 minuten reistijd) was je met een NS bus naar Utrecht gereisd. Daar zouden (bij geplande werkzaamheden) mobiele in/uitcheckpalen moeten staan. Daarmee had je het probleem voorkomen. Weet je dat in ieder geval voor een volgende keer 😉 Niet inchecken in Houten en gewoon in de bus stappen had ook nog gekund, maar is natuurlijk niet de bedoeling.
Reputatie 1
Huh, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Ben gewoon met de trein gereisd. Die latere checkin/uit had een andere reden. De reistijd was gewoon 9 minuten :)

Misschien dat die latere checkin/uit voor verwarring heeft gezorgd bij NS (alhoewel de claim dat ze een volledige reis in hun administratie hebben dan nog steeds niet klopt), maar dan blijft m'n vraag, hoe krijg ik alsnog m'n geld terug? 🙂 Misschien iemand van NS die even naar deze zaak kan kijken?
Goedenavond thomroos,

Als je de reis niet via de website kan corrigeren, wil ik je aanraden even met een collega van de klantenservice contact op te nemen. Die kunnen zo kijken wat er aan de hand is, en de check eventueel corrigeren.
Je kan bellen met 030-7515155, maar ook via internet kunnen we je helpen. Dat kan via chat, Facebook of Twitter. Alle contactmogelijkheden vind je hier.
Reputatie 1
Toch mooi dat de eerste contactmogelijkheid in de e-mail en link die je geeft, dit forum is, waar ik vervolgens dus niet geholpen kan worden 🙂
Badge +3
Het forum ontlast de support afdeling omdat er veel parate informatie aanwezig is, en veel (achtergrond)kennis van reizigers die je prima van antwoorden/adviezen/tips/alternatieven kunnen voorzien. Kunnen we iemand niet helpen dan blijft de klantenservice over.

Blijft het natuurlijk vreemd dat je in Utrecht niet uitgecheckt was, maar vervolgens wel een succesvolle passage kon doen. Hoe ben je dan naar buiten gekomen na je treinreis?
Reputatie 1
Blijft het natuurlijk vreemd dat je in Utrecht niet uitgecheckt was, maar vervolgens wel een succesvolle passage kon doen. Hoe ben je dan naar buiten gekomen na je treinreis?
M'n vriendin was op de trap gevallen en was gewond aan haar hoofd. We zijn door V&S-medewerkers meegenomen naar een EHBO-kamer op de 1e verdieping. Zij hebben de poortjes daar voor ons geopend. Maar toen we daar weer weg gingen hebben we daar totaal niet bij stilgestaan en hebben zelf de poortjes weer geopend om naar beneden te gaan. Toen hadden we inmiddels de laatste trein gemist en hebben een taxi gepakt, vandaar dat er na 3 minuten weer een checkout was.
Wat een heftig verhaal zeg. Hopelijk gaat het goed met je vriendin. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice zoals mijn collega al aangaf?
Reputatie 1
Dank je, Erryt. Ja, het gaat goed. Haar gezicht ziet er niet uit momenteel, maar dat zou weer weg moeten trekken :D

Ik heb gebeld en het bedrag wordt alsnog teruggestort, als het goed is.
Blijft het vreemd dat jullie melden "een volledige reis in onze administratie" te hebben, terwijl die er gewoon niet is.
Reputatie 7
Badge
blijft het vreemd dat jullie melden "een volledige reis in onze administratie" te hebben, terwijl die er gewoon niet is.
NS kent alleen eigeel en kobaltblauw... (pantone 123 en 288) meer tinten grijs hebben ze niet, dus je wordt ergens ondergebracht om vergoeding te geven, snappie?
thomroos, ik snap je punt inderdaad. Fijn dat het op deze manier is afgerond door mijn collega. Hopelijk knapt je vriendin snel weer op. Veel beterschap!
Reputatie 1
M'n vriendin kreeg gister een handgeschreven(!) kaartje van NS Nazorg, waarin haar een spoedig herstel gewenst werd. Tussen al het gezeik op NS door wilde ik toch even melden dat we dit een heel leuk gebaar vinden! 🙂
Reputatie 7
Wat fijn om te lezen Thom, zo zien wij dat graag!

Reageer