Ik moet nu een boete betalen van €55,80 ,terwijl die meneer tegen mij zei dat ik ben ingecheckt en ben geannuleerd in DEZELFDE minuut .ik weet niet hoe dit is gebeurt maar de bedrag is uiteindelijk van mijn rekening afgehaald en toch moet ik die boete betalen?? Kan iemand mij hierbij helpen want ik vind dit onterecht.
Bladzijde 1 / 1
Normaal gesproken krijgt u een boete van 50 euro als u wordt gecontroleerd en u blijkt niet ingecheckt te zijn bij de vervoerder waar de controle plaatsvindt.
Wat een mens, ik neem aan de conducteur, zei of heeft gezegd, is niet na te gaan en kunnen we ook niks mee. Heeft u uw incheck en eventuele uitcheck al nagekeken op de site? Vaak geeft dit helderheid over wat er wel of niet is gebeurd.. Zo te zien heeft u met uw bankpas of mobiel gereisd.
Het is met deze informatie niet te bepalen of uw boete terecht of onterecht is. Als een conducteur u aantreft zonder geldig incheck, is een boete van 50 euro altijd terecht. Het feit dat u die boete krijgt is niet bij voorbaat onterecht.
Ik denk dat het goed is iets duidelijker te zijn over wat er al dan niet is gebeurd. Ht is nu lastig vast te stellen. €5,83 is geen boetebedrag.
Dit betreft een reis/betaling waarbij in- en uigecheckt is bij BLAUWNET en niet NS van Enschede naar Almelo. Helaas dus bij de verkeerde vervoerder ingecheckt….
Oh wacht, je was dus wel ingecheckt met je bankpas en kreeg een UvB van €55,80
Dan moet je inderdaad bij de NS zijn!
Hi Rumeysa bahar! Welkom bij de NS Community.
Indien je met een trein van NS reist, dan dien je ook in te checken bij NS. Indien je incheckt bij een andere vervoerder, dan heb je geen geldig vervoersbewijs voor de reis die je met de NS maakt. Ik raad je aan om volgende keer extra goed op te letten bij het inchecken, zodat je bij de juiste vervoerder incheckt. Je lijkt nu een reistarief betaald te hebben aan Blauwnet, terwijl je gereisd hebt met de NS zoals Raymond123 aangeeft. Wij kunnen dit tarief helaas niet voor je aanpassen, omdat dit niet door oNS in rekening is gebracht. Meer informatie over de boete die je hebt gekregen kun je hier vinden. Mocht je nog meer vragen hebben, dan kun je bij de Klantenservice terecht.
Er was dus een incheck, alleen was die bij de verkeerde vervoerder.
Dat levert formeel inderdaad een UvB op van 50 euro plus de reiskosten Enschede - Almelo met NS à € 5,80 maar het feit dát er ingecheckt was geeft aan dat er helemaal geen intentie was om zwart te reizen.
Je zou dus aan de NS Klantenservice kunnen vragen om die 50 euro verhoging kwijt te schelden. Die € 5,83 voor Blauwnet (niet mee gereisd) wordt lastiger, maar neem daarvoor contact op met Blauwnet.
Bovendien had de conducteur waarschijnlijk ongelijk als die zei dat je je incheck delzelfde minuut geannuleerd had, want OVpay toont gewoon een complete reis.
Voeg je bankpas toe aan Mijn NS (of kijk bij OV-chipkaart met een Mijn OV-chip account) en je zult zien dat er niet zoiets als dit heeft plaatsgevonden (stationspassage oftwel binnen een uur weer uitgecheckt):
Of heb je in Enschede bij NS ingecheckt, meteen weer uitgecheckt en daarna bij Blauwnet ingecheckt?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.