beantwoord

Opnieuw inlogen NS app lukt niet

• 30 september 2019
  • 10 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 1
Ik kan niet meer inloggen op de NS reis app.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar krijg nog steeds een foutmelding.

Inloggen bij NS lukt wel op internet, maar niet in de app.

Inlogen per OV-Chipkaart: Reisapp geeft foutmelding.

Ik probeer het morgen nog een keer.
icon

Beste antwoord door Maxime NS 2 oktober 2019, 17:42

Ik heb zelf een Huawei en heb mezelf net op de app uit- en in kunnen loggen. Ik heb (te vinden bij instellingen) app versie 6.0.34 - 2368. Ik heb tevens een apenstaartje in mijn wachtwoord, dus daar ligt geen probleem (bij mij). Het gaat om een consumenten account toch? Je kan eigenlijk alleen je laatste transacties zien. Ik zou, zoals Stijn NS voorstelde, dan feedback geven in de app en het wat tijd gunnen. Hopelijk kan je je snel weer inloggen!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Bij inloggen met OV-Chipkaart staat als foutmelding dat er een foutmelding met registratie is.
Bij inloggen met mijn NS: lukt niet in de reisplanner, maar gewoon inloggen op het internet bij mijn.ns lukt gewoon wel.

Ik lees in zowel de app (google play) en in verschillende toppics dat meer mensen met dit probleem zitten, waarschijnlijk is er een ''update'' fout.

Zonder in te loggen is het gelukkig wel mogelijk om een reis te plannen, druktemelder te gebruiken en favoriete trajecten in te voeren
Goedemorgen michael.hunen.3! Ik moet zeggen dat ik zelf nog geen last van heb gehad en dat ik dit probleem, in ieder geval recentelijk, ook nog niet eerder ben tegengekomen. Het is uiteraard altijd mogelijk dat er een bug geslopen is in de App bij een laatste update. Wat je in dit geval het beste kunt doen is de feedbackoptie in de App zelf gebruiken om door te geven wat voor een probleem je ervaart. Je vindt dit onder 'Meer' > 'App support'. Op deze manier komt je feedback rechtstreeks terecht bij de ontwikkelaars, gecombineerd met relevante informatie zoals de versie van jouw App, jouw besturingssysteem en de versie daarvan. Aan de hand van dit soort meldingen kunnen de ontwikkelaars dan zo snel mogelijk de bug oplossen.
Reputatie 1
@Stijn NS
Bedankt voor uw bericht. Normaal log ik nooit uit, de laatste keer dat ik dat deed (voor dit probleem) was vorig jaar. Opnieuw inloggen kon zonder problemen.

Sinds ik gisteren had uitgelogd heb ik dit probleem.
Ik had vanochtend, kort voor het schrijven van uw bericht mijn bericht in de app gemeld via een link naar mijn eigen mailadres. Hierin werd automatisch ook mijn soort smartphone (Huaweii) en (waarschijnlijk) de versie van de NS reisplanner app bij vermeld.

Als kopie heb ik de foutmelding bij invoeren van mijn naam, kaartnummer en geldigheidsdatum (registratiefout) erbij gedaan in de bijlage.

Mogelijk krijg ik later deze week een reactie.
Reputatie 1
@Stijn NS

Antwoord mail:
  1. smartphone instellingen. > gegevens wissen /verwijderen.
  2. NS Reisplanner app verwijderen
  3. NS Reisplanner app opnieuw installeren
  4. Proberen of het nu wel lukt om in te loggen.
Helaas is het mij momenteel nog niet gelukt, maar ik kijk deze week nog op andere momenten of het mij wel gaat lukken.
Badge +3
Vaak werkt het niet door bepaalde 'speciale tekens' in je wachtwoord, zoals #?/&\. Omdat er in je wachtwoord wel zo'n teken moet zitten kan je het beste ! (uitroepteken) gebruiken.
Reputatie 1
Bedankt voor de tips. Helaas lukt het momenteel niet, maar ik zou in de loop van de week kijken of het wel een keer gaat lukken. Dan laat ik dit weten.
Reputatie 1
De klantenservice denkt dat er een ''registratieprobleem'' is. Hoe dit is veroorzaakt weet ik niet, want ik maak ongeveer 2 jaar gebruik van de NS reisplanner app en van Mijn NS maak ik al langer gebruik.

Het huidige Mijn-NS account wordt verwijderd en na 24 uur kan ik een nieuw account aanmaken.
Waarschijnlijk zou het dan opgelost moeten zijn.
Reputatie 1
24 uur verder, nieuw account aangemaakt bij mijn NS.
Alles gaat perfect.

Maar de reisapp geeft nog steeds precies dezelfde fout aan.

1. Inloggen op de reisplanner mailadres en wachtwoord van het mijn NS account: rood en trillen
  2. Inloggen via kaart toevoegen: Invullen van naam, kaartnummer en vervaldatum geeft aan registratiefout
Advies aan mensen mensen:
  1. Log voorlopig vooral niet uit.
  2. Wacht tot er een nieuwe update komt.
Advies aan NS en de maker van de App.: Zorg er voor dat de maker de fout herstelt en laat die persoon er voor zorgen dat de versie daarvoor bijvoorbeeld beschikbaar is. Of verbeterde versie (nieuw update).

Vroeger had ik nooit problemen.
Reputatie 1
Recent had ik een soortgelijke nieuwe topic van iemand gelezen met precies hetzelfde probleem.
Inloggen op de reisplanner mailadres en wachtwoord van het mijn NS account: rood en trillen

Wat de oorzaak fout precies is weet ik niet,
Ik denk echt dat er iets mis is met de app.

Nogmaals aan Stijn NS en Robert B: Bedankt voor de reacties
Ik heb zelf een Huawei en heb mezelf net op de app uit- en in kunnen loggen. Ik heb (te vinden bij instellingen) app versie 6.0.34 - 2368. Ik heb tevens een apenstaartje in mijn wachtwoord, dus daar ligt geen probleem (bij mij). Het gaat om een consumenten account toch? Je kan eigenlijk alleen je laatste transacties zien. Ik zou, zoals Stijn NS voorstelde, dan feedback geven in de app en het wat tijd gunnen. Hopelijk kan je je snel weer inloggen!

Reageer