beantwoord

OV-Chip Mobiel toevoegen aan Mijn OV

Hoi allen!

Ik maak sinds maandag gebruik van OV-Chip Mobiel. Ik zou deze mobiele chip(kaart) graag willen toevoegen aan Mijn OV, zodat ik mijn reishistorie bij de NS kan inzien. De OV-Chip mobiel is echter 20 jaar geldig. Om een kaart toe te voegen aan Mijn OV mag de verloopdatum van de kaart maximaal 6 jaar in de toekomst liggen.

Gaat de NS dit beleid herzien zodat ook de reishistorie van de OV-Chip Mobiel inzichtelijk wordt bij Mijn OV?

Met vriendelijke groet,
Jos van den End
icon

Beste antwoord door Chiel NS 6 juni 2017, 16:58

Ik heb inmiddels terugkoppeling, en het was al een beetje zoals ik verwachtte:

Omdat dit een proef betreft zijn nog niet alle systemen hierop aangesloten, om deze reden lukt het niet om dit specifieke geval toe te voegen aan Mijn NS. We wachten de resultaten van de proef af en zullen dan bepalen welke acties er uitgevoerd moeten worden om het koppelen van OV-Chip Mobiel aan Mijn NS mogelijk te maken.

Hopelijk loopt de proef dus goed, zodat we deze kaarten binnenkort ook in Mijn NS inzichtelijk kunnen maken.
Bekijk origineel

15 reacties

Goedenavond JossiEnd, welkom op het forum.

Goed dat je dit bij ons aankaart. Bij een proef als deze lopen we natuurlijk tegen verschillende dingen aan, dit is er denk ik een van ;)
Je hebt het in je bericht over je Mijn OV pagina, bedoel je daar je pagina op Mijn NS, of op ovchipkaart.nl? Die eerste beheren wij, de tweede kan ik geen uitspraak over doen.

Ik zal navragen of er al plannen zijn om dit mogelijk te maken. Zodra ik meer weet kom ik hier op terug.
Aah je hebt gelijk. Ik haal ze door elkaar. Ik bedoel Mijn NS. Op ovchipkaart.nl is het overigens wel mogelijk om de OV-chip mobiel toe te voegen!

Geen probleem! Wacht ik het verder af 🙂
Ik heb helaas nog geen antwoord, kan met het Hemelvaartweekend te maken hebben. Mocht ik in de loop van komende week nog geen reactie hebben zal ik er verder achteraan gaan.
Zoals beloofd, ik ga er verder achteraan, ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik hoop zo snel mogelijk meer te weten.
Ik heb inmiddels terugkoppeling, en het was al een beetje zoals ik verwachtte:

Omdat dit een proef betreft zijn nog niet alle systemen hierop aangesloten, om deze reden lukt het niet om dit specifieke geval toe te voegen aan Mijn NS. We wachten de resultaten van de proef af en zullen dan bepalen welke acties er uitgevoerd moeten worden om het koppelen van OV-Chip Mobiel aan Mijn NS mogelijk te maken.

Hopelijk loopt de proef dus goed, zodat we deze kaarten binnenkort ook in Mijn NS inzichtelijk kunnen maken.
Beste Chiel,

Hartelijk dank voor de reactie! Laten we inderdaad hopen dat de proef goed bevalt. Ondanks de problemen die ik in het nieuws/tweakers heb gelezen heb ik zelf nog geen problemen ondervonden (Vodafone + Samsung Galaxy S8+)
Badge +3
Zojuist iemand via Twitter (@NS_online) verwezen naar hier, dus wat is de status of heeft iedereen het maar opgegeven?

Cijfers graag... WOB roeptoeters en zo (en gelijk hebben ze, op zich..).

Maar gaat het binnenkort 'live' en ook echt werken, of wanneer is ooit?
Beste NS,

Omdat ik mijn OV Chip Mobiel nog niet kan toevoegen aan Mijn NS kan ik ook geen geld terug vragen van maandag 26 februari, waarop ik ben vergeten IN te checken. Ik heb geprobeerd om dit via OV-Chipkaart te doen: https://www.uitcheckgemist.nl/ Maar daar stond de vergeten IN check reis niet bij.
Goed dat je dit hier meldt JossiEnd. Wanneer je op mijn naam klikt krijg je de mogelijkheid om een privébericht te versturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN. Dan maak ik het in orde.

EDIT: Ik heb geen privébericht meer ontvangen
Excuses voor de late reactie! Zojuist een bericht gestuurd.
Top :)

Mijn collega zal zo snel mogelijk op je bericht reageren 🙂
Ik ga de case morgen oppakken Jossi!
Ik was even afwezig, maar ondertussen is deze case opgepakt en restitutie verleend.
Beste NS Moderators,

Ik heb een bericht gestuurd naar Klaas-Jan, maar ik heb helaas nog geen bevestiging ontvangen. Zou een andere moderator hier nog even achter aan kunnen gaan?
Hallo JossiEnd, ik begrijp dat Klaas Jan de restitutie heeft overgemaakt. Dit heb je nog niet ontvangen?
Zou je je gegevens dan even via een privébericht naar mij willen sturen? Dan kijk ik er direct even naar.

Reageer