OV chipkaart koppelen aan NS account | NS Community
beantwoord

OV chipkaart koppelen aan NS account


Ik probeer een nieuwe OV chipkaart te koppelen aan mijn "Mijn NS" account. Echter na inloggen op mijn account zie ik nergens de link of knop om een OV kaart te koppelen. Hoe kan dit?

Tevens kan ik na inloggen mijn persoonlijke gegevens in mijn NS account niet inzien.
icon

Beste antwoord door Thom 28 July 2019, 16:33

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is momenteel een storing, en die zou van invloed kunnen zijn. Vanavond nog eens proberen, lijkt me het beste.
Ik heb hetzelfde probleem 23 dagen later ook een storing ik kan niet mij ov chipkaart invoegen bij de ns app steeds jrijg ik te zien probeer het later
Wat vervelend! Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren?
Het lukt ook mij niet om de persoonlijke OV chipkaart gekocht bij ov-chipkaart in te voeren in mijn NS. Hierdoor is het blijkbaar ook niet mogelijk om een abonnement te bestellen. Ik had dus beter maar een NS OV chipkaart kunnen nemen, dan had ik nu niet zoveel problemen gehad.
Waar staat de menu keuze voor het invoeren van mijn OV kaart???
Dit zou geen verschil mogen maken, HanvSchie. Een OV-chipkaart gekocht via de OV-Chipkaart zou net zo goed moeten werken om abonnementen aan te schaffen en zou net zo goed gekoppeld moeten kunnen worden aan je Mijn NS account. Krijg je een specifieke foutmelding of iets dergelijks?
Nee, geen melding. Er is echter geen link in het keuze menu te vinden waarmee je uiteindelijk de mogelijkheid krijgt om je kaart te koppelen. Terwijl in de FAQ staat dat die er wel zou moeten zijn.
Badge +3
Voor het aanvragen van een abonnement heb je in principe geen Mijn NS account nodig, maar het is natuurlijk wel zo handig (met name bij Flex) als je het daarna kunt beheren.

Probeer het anders via ns.nl/abonnementen. Waarschijnlijk wordt er gevraagd of je al een Mijn NS account hebt (of wordt dat op basis van je e-mailadres gedetecteerd). Dus dan inloggen en als het goed is wordt je kaart/abonnement dan ook gekoppeld.

Ik kan mijn ov-chipkaart niet koppelen aan Mijn NS. Hij geeft als mededeling dat hij mijn OV-chipkaart nummer niet herkend…. Ik heb hetzelfde nummer aangemeld bij ov-chipkaart.nl en daar werkt het wel

Wat ik op de klantenservice vaak zie is dat de persoon dan dubbel in het systeem staat. Er is dan ooit een abonnement aangeschaft op adres 1. Er is verhuisd maar nooit een verhuizing doorgegeven en even later een nieuw abonnement op adres 2. Op deze manier staat de persoon dubbel in het systeem. Ook kan dit voorkomen met 2 verschillende e-mailadressen. Denk je dat dit bij jou ook aan de hand kan zijn?

Badge +3

Tik vooral ook het nummer in zonder spaties. Als je een keer Shift+Tab doet zou de 3528 blauw moeten worden en kan je beginnen met intikken (op een pc of laptop dus).

Hi Danny, Robert, dank voor de reacties, dit is het allebei niet…. Het is een nieuwe kaart (ik heb in het buitenland gewoond) en ik heb inderdaad goed op de spaties gelet (de 3528 wordt blauw)….

Dan kan je het beste even contacten met de klantenservice, we kunnen je kaart vaak wel op een andere manier koppelen.

Ondertussen al halverwege 2020 en ik kan nog steeds mijn OV-chipkaart niet koppelen aan mijn NS account hoor. Dus een storing lijkt me sterk, ik heb het al een jaar lang meerdere keren geprobeerd en elke keer geeft hij aan dat het "momenteel niet mogelijk is, probeer het later opnieuw".

Goedemiddag Roeddii. Welkom bij de NS Community.

Heb je de Klantenservice hier al eens naar laten kijken?

Bebrijp ik het goed, dat je een bestaande anonieme ov kaart, kunt koppelen een ns flex abonnement?

Zo ja wordt het saldo op deze kaart dan eerst verbruikt, voordat er incasso’s gaan komen?

Of krijg ik nu een hele nieuwe kaart?

Badge +3

Bebrijp ik het goed, dat je een bestaande anonieme ov kaart, kunt koppelen een ns flex abonnement?

Nee. Voor NS Flex is een persoonlijke OV-chipkaart nodig.

Ah, ik begrijp dat ik in de email pas op accept had moeten klikken, als de nieuwe kaart bezorgd is.

Ik ben erin geslaagd om een nieuwe OV-chipkaart toe te voegen aan Mijn NS buiten de eigenlijke omgeving waarin je moet inloggen. Onlogisch, maar uiteindelijk gelukt 

Ik probeer de OV-chipkaart van mijn zoon (heeft geen NS-account) toe te voegen aan mijn eigen NS-account. Krijg al een aantal dagen de melding dat het is mislukt en ik het later moet proberen.
Kan dit überhaupt? Is er een storing? wat te doen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer de OV-chipkaart van mijn zoon (heeft geen NS-account) toe te voegen aan mijn eigen NS-account. Krijg al een aantal dagen de melding dat het is mislukt en ik het later moet proberen.
Kan dit überhaupt? Is er een storing? wat te doen?

Er zijn de laatste veel storingen. Je zou kunnen bellen.

Reageer