beantwoord

Ov kaart koppelen aan mijn ns

• 4 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 2326 Bekeken

Hallo,

Ik probeer sinds gisteravond mijn OV kaart te koppelen aan mijn NS account maar ik krijg steeds de volgende melding: Het is nu niet mogelijk om uw OV chipkaart te koppelen aan uw account. Probeer het later nog een keer. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 4 augustus 2017, 14:14

Update: De OV-chipkaart van Annemiekebr wordt niet herkend in ons systeem. Dit komt vermoedelijk doordat het Reizen op Saldo nog niet actief staat op de kaart. Dit is aangevraagd en na activatie bij de automaat is het mogelijk om de kaart te koppelen aan het mijn NS account 🙂

*Voor de meelezers die hetzelfde probleem ervaren, Reizen op Saldo kun je aanvragen via: https://www.ns.nl/reizenopsaldo/
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas zult u moeten wachten tot de site weer goed werkt. Wanneer dat is, valt niet te zeggen. Doorgaans duurt het een paar uur, maar langer kan ook. Er valt niets met zekerheid over te zeggen.
Hallo Annemiekebr. Welkom op het NS Serviceforum! :)

Op dit moment is er geen storing bekend in het systeem dus ik vermoed dat daar het probleem niet zit. Zou je mij de onderstaande gegevens kunnen toesturen doormiddel van een privebericht? Je kunt een privebericht toesturen door op mijn naam te klikken.
  • Voorletters & achternaam
  • Geboortedatum
  • Postcode & huisnummer
  • OV-chipkaartnummer

Dan kijk ik graag voor je na waarom deze foutmelding ontstaat 😉
Update: De OV-chipkaart van Annemiekebr wordt niet herkend in ons systeem. Dit komt vermoedelijk doordat het Reizen op Saldo nog niet actief staat op de kaart. Dit is aangevraagd en na activatie bij de automaat is het mogelijk om de kaart te koppelen aan het mijn NS account 🙂

*Voor de meelezers die hetzelfde probleem ervaren, Reizen op Saldo kun je aanvragen via: https://www.ns.nl/reizenopsaldo/
Reputatie 4
Misschien is het maar een idee hoor, maar kan dan niet gewoon die melding die Mijn NS geeft dan niet aangepast worden in deze situatie en gewoon zeggen dat er nog geen Reizen op Saldo op staat. De huidige melding doet vermoeden dat je een paar uur later met dezelfde kaart het wel zal lukken, terwijl dat compleet niet waar is.
Bedankt voor het meedenken, ravitsec! Ik ga je feedback doorzetten en wie weet kan dit in de toekomst toegevoegd worden aan het account 🙂

Reageer