beantwoord

Permanent klasse wisselen van 1e klass naar 2e klas, reizen op saldo

• 17 november 2015
  • 3 reacties
  • 1180 Bekeken

Hoi,

Waar in mijn NS kan ik permanent klasse wisselen van 1e klaas naar 2e klaas? Ik reis op saldo. Ik geb geen abonnementen.

Op ns.nl staat dat ik mag dit permanent wisselen op mijn NS, maar ik heb niks gevonden. Ik heb de ov-chipkaart bestellen en nooit gebruiken met de trein tot nu.

Bedankt voor uw hulp.

Sorinela
icon

Beste antwoord door Pe_pe 17 november 2015, 11:36

Als u nooit voor een klasse hebt gekozen, moet u bij een NS-automaat saldo opwaarderen. Dan krijgt u (als dat inderdaad de eerste keer is) de keuze tussen eerste en tweede klas voorgelegd.
Bekijk origineel

3 reacties

Als u nooit voor een klasse hebt gekozen, moet u bij een NS-automaat saldo opwaarderen. Dan krijgt u (als dat inderdaad de eerste keer is) de keuze tussen eerste en tweede klas voorgelegd.
Je gaat naar NS.nl. Typt daar in het zoekvlakje 'klasse wissel' in. Volg de gegeven link:

Permanent van klasse wisselen

Bij het aanvragen van reizen op saldo bij NS of het bestellen van een NS-abonnement heeft u voor de 1e of 2e klasse gekozen. Wilt u uw klasse permanent wijzigen, dan kan dat online via Mijn NS. Hierna moet u nog eenmalig naar een NS-kaartautomaat om uw klasse te activeren. Dit doet u door uw kaart voor de kaartlezer rechtsonder op de automaat te houden. Kies vervolgens voor ‘Ophalen bestelling’ en selecteer ‘Klasse wissel’. Volg de verdere instructies op het scherm. U kunt hiervoor ook naar een NS-servicebalie.

Laadt u altijd eerst uw product op uw OV-chipkaart en check daarna pas in.

Je doet het dus via je mijn NS account dat je wellicht hiervoor aan moet maken. Door het koppelen van je OV chipkaart met je mijnNS kun de permanente klassewissel bewerkstelligen.
Reputatie 6
Badge +2
Het kan direct bij de automaat.

Reageer