beantwoord

Pinkpop 2016 terugreis

In de reisplanner staat dat de laatste trein op zondagavond vanuit Landgraaf naar Rotterdam CS om 00.18 uur vertrekt.
Op de NS-site dit:

Extra treinen naar o.a. Tilburg, Breda, Dordrecht en
Rotterdam (laatste trein 00.57 uur).
’s Hertogenbosch, Utrecht (laatste trein 00.27 uur)
Maastricht, Eindhoven.

Welke vertrektijd is correct?
icon

Beste antwoord door iMark 10 juni 2016, 17:35

De extra treinen staan ook vermeld op de website van Pinkpop.
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/vervoer/

Ik zou er maar vanuit gaan dat die extra treinen zondagnacht rijden maar nog niet in de reisplanner zijn opgenomen. Zonder waterdichte afspraken, zou Pinkpop dit niet op de website zetten.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De extra treinen staan ook vermeld op de website van Pinkpop.
http://www.pinkpop.nl/2016/nl/festival-informatie/vervoer/

Ik zou er maar vanuit gaan dat die extra treinen zondagnacht rijden maar nog niet in de reisplanner zijn opgenomen. Zonder waterdichte afspraken, zou Pinkpop dit niet op de website zetten.
De tijden zijn vanaf station Heerlen, waar inderdaad extra treinen rijden zondagavond:

http://acc.ovtijden.com/avtdag/HRL/20160612

(testversie, niet alle knoppen werken goed, maar in de oude versie kan je niet ver vooruit kijken helaas)

Om 00.57 gaat de laatste trein naar Dordt. Waarom deze als Rotterdam CS staat, geen idee. Gaat echt maar tot Dordrecht.
De tijden zijn vanaf station Heerlen, waar inderdaad extra treinen rijden zondagavond:

http://acc.ovtijden.com/avtdag/HRL/20160612

(testversie, niet alle knoppen werken goed, maar in de oude versie kan je niet ver vooruit kijken helaas)

Om 00.57 gaat de laatste trein naar Dordt. Waarom deze als Rotterdam CS staat, geen idee. Gaat echt maar tot Dordrecht.

Tja, daar heb je het dus! NS geeft aan dat ik de reisplanner moet raadplegen, maar komt met tegenstrijdige info. Ik moet echt naar Rotterdam. Ga voor het eerst en heb begrepen dat het slot altijd de moeite waard is. Dat moet ik dan misschien missen...
Het zou in principe kunnen dat er inderdaad nog extra treinen gaan ingelegd worden, maar het zou mij ten zeerste verbazen, aangezien de informatie op de Pinkpop-site precies overeenkomt met bovenstaande. Consistentie 2.0? 😉
Het zou in principe kunnen dat er inderdaad nog extra treinen gaan ingelegd worden, maar het zou mij ten zeerste verbazen, aangezien de informatie op de Pinkpop-site precies overeenkomt met bovenstaande. Consistentie 2.0? ;) Nee, die info komt niet overeen! De reisplanner zegt 00.18. In die van Pinkpop onderstaande.

Zondag tot 01.27 uur
Extra treinen naar o.a. Tilburg, Breda, Dordrecht en Rotterdam (laatste trein 00.57 uur). ’s Hertogenbosch, Utrecht (laatste trein 00.27 uur) Maastricht, Eindhoven.
De laatste trein naar Tilburg, Breda en Dordt vertrekt om 00.57 vanaf Heerlen. Dat komt dus wel degelijk overeen. Rotterdam CS staat er alleen ten onrechte bij, de trein gaat maar tot Dordrecht.
Volgens de reisplanner gaat die trein van 00.18 via Utrecht! Daar 47 minuten overstap en dan om 04.57 pas in Rotterdam. Te-ring!
Krijg ik zo'n debiel privébericht van NS. Ik ben Sprinter!! Tjonge, daar zit ik op te wachten... Pfffff!!
Schiet ik echt wat mee op... Henk is blijkbaar beter op de hoogte.
Zie hier:
Jup, dan beland je in het nachtnet. In de planner zitten voor nu de volgende treinen vanaf Heerlen:

00.27 Sneltrein Sittard/Roermond/Weert/Eindhoven/Hertogenbosch ('s)/Utrecht Centraal
00.57 Sneltrein Sittard/Roermond/Weert/Eindhoven/Tilburg/Breda/Dordrecht
01.27 Sneltrein Sittard/Roermond/Weert/Eindhoven

De meest praktische oplossing per spoor is inderdaad om 00.27 vanaf Heerlen de Sneltrein naar Utrecht nemen.De nachttrein vanaf Utrecht naar Rotterdam gaat helemaal via Amsterdam CS en Den Haag, dus dan zuo je om 4.57 op Rotterdam CS zijn.

Het lastige is dat het een zondag is. Op een vrij- of zaterdag zou je vanaf Eindhoven nog de nachtbus (vroeger trein) naar Rotterdam CS kunnen pakken. Heb een aantal pogingen gedaan voor je met GoAbout, maar ik kan geen alternatieve bus/tram/metro-route vinden die sneller is dan met de trein. Helaas.

Aan veel meer details kan ik je nu helaas niet helpen. Ik snap Mark z'n opmerking over de waterdichte afspraken, maar zolang een trein niet in de planner zit zou ik persoonlijk er niet op vertrouwen. Helemaal niet als je maandagochtend weer aan het werk moet 😉
Dank je wel, Henk. Dat ga ik inderdaad niet doen.
Ik rijd wel met de auto naar Dordt. Anders ben ik om half 6 thuis...
De reisplanner is bijgewerkt en de reizigers die vanaf Pinkpop reizen, kunnen daarom het beste de reisplanner raadplegen. De website van Pinkpop geeft informatie over de vertrektijden van de laatste treinen en deze informatie is juist. Houd er hierbij rekening mee dat er wordt verwezen om te reizen vanaf Heerlen en niet vanaf Landgraaf. Ik denk dat dit wellicht de verwarring was. Kortom, de reisplanner geeft de goede info 🙂
Nee Minke, dat geeft de website van Pinkpop dus NIET! De laatste trein van 00.57 gaat maar tot Dordrecht, terwijl de Pinkpop-site Rotterdam CS aangeeft!
De trein van 00:57 rijdt inderdaad maar tot Dordrecht. In Dordrecht kan er overigens wel worden overgestapt op vervangend busvervoer. Vertrek je vanuit Heerlen om 00:57, dan arriveer je 05:59 in Rotterdam Centraal.

Geen ideale reis dus, maar ik lees dat Lillian2801 reeds heeft aangegeven vanaf Dordrecht met de auto naar huis te reizen.
Lees de hele discussie even terug alsjeblieft...........

Overigens zou TS ook met de 896 om 4.57 op Rtd kunnen zijn, niet om 05.59 🙂
De trein van 00:57 rijdt inderdaad maar tot Dordrecht. In Dordrecht kan er overigens wel worden overgestapt op vervangend busvervoer.
Een bus die pas 2 uur later vertrekt dan de trein die hij zou moeten vervangen, kun je toch niet meer met goed fatsoen vervangend busvervoer noemen?

Reageer