beantwoord

problemen activeren Mijn NS

• 30 mei 2019
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

Om te beginnen: knap irritant dat de NS alleen maar via dit kanaal of via de open riolen Twitter en Facebook bereikbaar is.

Ik krijg na het invullen van de activeringscode (MijnNS) steeds weer een foutmelding:

Er is iets fout gegaan. Bij het opvragen van blah blah blah

De fout zou opgeslagen zijn zodat er iets aan gedaan kan worden. Daar wordt dan al circa een week over gedaan.

Heb dus nog steeds geen MijnNS (of misschien ook wel, wie zal het zeggen.. na het inloggen moet ik in ieder geval elke keer weer een activeringscode invoeren).
icon

Beste antwoord door Rizana NS 31 mei 2019, 14:06

Ik denk dat het handig is dat iemand van ons met je meekijkt wat er precies misgaat. Misschien sta je wel dubbel geregistreerd met twee e-mailadressen of is er iets anders waardoor het systeem niet verder wil.

Je kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice. We zijn het snelste via een privé bericht op Twitter of Faceboook.
Bekijk origineel

7 reacties

Hi okkehel. Welkom bij de Community!

Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart met het activeren van je Mijn NS account. Heb je eventueel al een andere internetbrowser geprobeerd? Wat vaak ook helpt is cookies, historie en cache verwijderen en het opnieuw proberen.

Laat je ons weten of het alsnog gelukt is?
Met welke browsers werkt MijnNS? Twee browsers geprobeerd (Vivaldi en Firefox). Zelfde foutmelding. Cookies gewist, geschiedenis wordt niet bewaard en cache legen helpt ook niet.
Ik heb precies hetzelfde, zelf geprobeerd op Google Chrome en Microsoft Edge
Reputatie 3
In de praktijk blijkt dat vrijwel elk van allerlei codes slechts 1x gebruikt kan worden-gaat het dan mis dan beschouwt het systeem die code al als gebruikt, terwijl de gebruiker een heel andere ervaring heeft.
Net zoiets als je ergens een ww vergeten bent, een nieuwe aanvraagt en die niet binnen de gestelde termijn gebruikt. Enige oplossing is dan in de praktijk weer een nieuwe aan te vragen-maar daar zal het NS systeem blijkbaar ook wel een ban tegen hebben.
Ik denk dat het handig is dat iemand van ons met je meekijkt wat er precies misgaat. Misschien sta je wel dubbel geregistreerd met twee e-mailadressen of is er iets anders waardoor het systeem niet verder wil.

Je kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice. We zijn het snelste via een privé bericht op Twitter of Faceboook.
Ik ben niet aangesloten op de open riolen Facebook en Twitter.

Wat er misgaat heb ik volgens mij al aangegeven:

• ik open de inlogpagina voor MijnNS
  • ik log in met mijn gebruikersnaam (email adres) en wachtwoord
  • moet vervolgens een activeringscode invoeren die ik per post (!) heb ontvangen
  • krijg daarna de melding dat er iets fout is gegaan bij het ophalen van gegevens
Meer is het niet. Overigens kan ik met MijnNS wel weer inloggen op deze community en dus deze reactie geven.
Wat balen dat je hier steeds tegenaan loopt, okkehel. In dat geval wil ik je vragen om even telefonisch (030 751 51 55) of via onze live chat contact op te nemen zodat er meteen iemand met je mee kan kijken in het systeem.

Reageer