vraag

problemen met activeren mijn NS

Sinds kort heb ik een baan en mijn werkgever vergoed de reiskosten voor OV. Om de reiskosten te declareren heb ik overzichten nodig van de gemaakte reiskosten.

Ik had voor mijn kinderen die ook met de trein reizen al een mijn NS account aangemaakt. Dus in eerste instantie dacht ik dat ik eenvoudig mijn ov-chipkaartnummer kon koppelen en dan de reishistorie kon downloaden. Dat kan ook wel, maar het account staat op naam van mijn zoon (en op een mailadres van mij), dus als ik overzichten download, staat het op zijn naam. Ik denk niet dat mijn werkgever dat geloofwaardig vindt. En ik kan de naam/geboortedatum niet aanpassen in het account.

Ik dacht dit eenvoudig op te kunnen lossen door de kaart weer te ontkoppelen en voor mijzelf een nieuw account aan te maken met een ander mailadres.
Ook dat bleek te kunnen, maar daarvoor had ik een activeringscode nodig. Die heb ik vandaag ontvangen en geprobeerd te activeren.
Maar na het activeren kom ik niet op de startpagina van mijn NS, maar krijg ik meteen de melding:
Er is een fout opgetreden
We kunnen u door een technisch probleem op dit moment geen toegang geven tot Mijn NS, probeer het later nog eens of neem contact op met de klantenservice.

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd, maar kom echt niks verder, terwijl het andere account wel gewoon werkt.
De reiskosten die ik maak lopen ondertussen behoorlijk op, dus ik hoop dat dit probleem snel kan worden opgelost.

7 reacties

Hallo moestuinliefhebber en welkom bij de NS Community,

Ik durf niets toe te zeggen, maar ik kijk graag voor je na wat er mogelijk is. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken? Ik ontvang dan graag jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer.
Ik heb de gegevens gestuurd en er zou vandaag na gekeken worden, ik heb niks meer gehoord of gelezen. Probleem is nog steeds niet verholpen, ik krijg steeds weer een scherm waarbij de activeringscode wordt gevraagd en daarna nog steeds dezelfde foutmelding. Ik heb ondertussen ook ruim 180 euro aan reiskosten die ik graag wil declareren, dus kunnen jullie dit snel oplossen?
Vervelend dat het probleem nog niet is opgelost, moestuinliefhebber 😓. Ik begrijp dat je Erryt je gegevens hebt gestuurd? Erryt is komende week afwezig. Aangezien je dit natuurlijk zo snel mogelijk opgelost wilt hebben zou ik je willen adviseren ons een bericht te sturen via Twitter, Facebook of onze Chat. Deze kanalen kan je hier vinden. Overigens kan je, mits je geen NS Flex gebruikt, ook een account aanmaken op www.ov-chipkaart.nl, daar je kaart koppelen en je reisgegevens inzien, downloaden en printen.
Dank je wel Denice, ik heb nu een account aangemaakt op www.ov-chipkaart.nl en dat ging zonder problemen!
Heel fijn! Ik ga er vanuit dat je daar zonder problemen je reizen kan inzien en een reisoverzicht kan maken en downloaden.

Laat je nog even weten of het gelukt is? 😀
Hallo Denise,

Ja hoor is helemaal gelukt en werkt eigenlijk een stuk makkelijker, dan deze site.
Excuses, moestuinliefhebben. Ondanks dat ik vandaag geen dienst heb ga ik er wel naar kijken. Ik stuur je een privébericht.

Reageer