reis historie | NS Community
beantwoord

reis historie


per 30 mei ben ik overgestapt van een flex abo naar dalvoordeel met keuzedagen. Nu kan ik mijn reishistorie van afgelopen maand en deze maand niet meer inzien?

Ik heb aangegeven bij het afsluiten dat ik reishistorie wil kunnen inzien.

Probleem is dat ik nu dus geen declaratie kan maken voor mijn werkgever.  

icon

Beste antwoord door JurgenH 7 June 2022, 12:00

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed dat er weer (of nog steeds) een storing is met de reishistorie. Ik kom zelf ook niet veel verder dan dit:

Je zou wellicht kunnen kijken of de reishistorie bij OV-Chipkaart zelf kunt ophalen, maar met een NS Flex abonnement zullen daar geen ritprijzen getoond worden. Dus of je daar wat aan hebt…

Anders zit er niets anders op dan wachten tot het weer werkt vrees ik.

Reputatie 7
Badge +1

Kan heel goed-de laatste melding (van ik schat ca 1 week terug) van ´service´ was dat het voor FLEX nu weer zou marcheren en bij niet-F dus nog niet-wordt aan gewerkt. Nadere berichten hierover heb ik niet gezien, al wil ik niks uitsluiten. Overigens merkwaardige overstap-te meer daar het de bedoeling is dat toch alles+iedereen naar FLEX toemoet.

Ik kan mijn reishistorie wel inzien. Bij mijn “laatste reizen” bleef het wel leeg. 

@keesfl

Probeer je een overzicht te maken van je Flex-periode en niet-Flex-periode? 

In het verleden werd er op het forum gezegd dat je de twee periodes niet in een overzicht kon opvragen. Geen idee of dit nog een probleem is. Maar de oplossing kan dus zijn: vraag periode van Flex aan en dan apart de periode van niet-Flex. 

Reputatie 7
Badge +1

Kan heel goed-de laatste melding (van ik schat ca 1 week terug) van ´service´ was dat het voor FLEX nu weer zou marcheren en bij niet-F dus nog niet-wordt aan gewerkt. Nadere berichten hierover heb ik niet gezien, al wil ik niks uitsluiten. Overigens merkwaardige overstap-te meer daar het de bedoeling is dat toch alles+iedereen naar FLEX toemoet.

Ik heb geen Flex abonnement, en ik kon afgelopen week ook gewoon mijn reishistorie weer inzien. Dat lukt nu niet meer (al een paar dagen niet). 

Overigens zie ik nu dat @keesfl juist van Flex is afgestapt (ik had het andersom gelezen) dus in dat geval kan het overzicht van OV-Chipkaart wel nuttig zijn als alternatief.

Ik heb de overstap gemaakt omdat ik keuzedag wilde hebben, dat kan niet met flex. Ik heb het overzicht reishistorie nodig van afgelopen maand, dat was nog flex. Kan ik ergens aangeven dat ik de historie van flex wil zien?

@keesfl,

Je kan niet aan Mijn NS vragen: "geef me mijn Flex reishistorie".

Wat je wel in Mijn NS Kunt doen, is de periode die je opvraagt aanpassen.

Geen idee of dit je probleem oplost, maar het is het proberen waard.

 

Werkt nog steeds niet, ik heb nu echter de gespecificeerde rekening ontvangen van NS en vis daar de te declareren items uit.

Soort van opgelost zeg maar!

Reputatie 3

Wat gaat er precies fout? Volgens mij is die storing waarbij de reishistorie niet kan worden opgevraagd al opgelost namelijk.

Reishistorie & transacties

Ik kan al een paar dagen mijn reishistorie niet meer zien:

“Er zijn geen reistransacties bekend bij dit OV-chipkaart nummer”

Ik zie hier in de community heel veel reizigers die hetzelfde probleem melden, maar ik zie nergens een reactie van NS…

😠

Ze staan er wel dergelijk. Waarschijnlijk inderdaad niet in élk topic. Maar er is inderdaad storing, al een langere tijd. Excuus voor het ongemak.

Reageer