beantwoord

reisgeschiedenis van afgelopen kalenderjaar

• 12 oktober 2019
  • 13 reacties
  • 243 Bekeken

voor de belasting moet ik alle reizen van 2018 opgeven.
maar ik zie de reisen van voor mei 2018 niet.
waar kan ik die vinden?
dank voor de hulp
Jan
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 oktober 2019, 20:19

Transactiegegevens mogen wettelijk maximaal 18 maanden bewaard worden. Er is dus geen mogelijkheid om nu nog een overzicht te krijgen van reisgegevens van voor mei 2018.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
Transactiegegevens mogen wettelijk maximaal 18 maanden bewaard worden. Er is dus geen mogelijkheid om nu nog een overzicht te krijgen van reisgegevens van voor mei 2018.
Reputatie 7
Badge +3
De reishistorie wordt maar 18 maanden bewaard. Daarna is het niet meer op te vragen.
Dit had u dus al eerder moeten doen op het moment dat het nog bewaard werd.
18 maanden. dan zit er dus een disconnect tussen de ene overheid (belastingdienst) en de andere (NS).
tja... die strijd lijkt me zinloos.
Veel dank voor de reactie.
Badge +3
Gisteren op Twitter ook iemand die voor de Belastingdienst van alles moest aantonen uit 2017 wegens reiskosten e.d.

Dat lukt niet, dus heeft de Belastingdienst pech en zal je moeten geloven op je woord of blauwe ogen o.i.d.

Of jou op je vingers tikken dat je die gegevens zelf niet bewaard hebt... Ik heb ze ook niet (allemaal), wie wel?

Oké, van Traject Vrij zullen veel mensen ze wel hebben...
Reputatie 7
Badge +3
De belastingdienst zal er van uit gaan dat de belastingbetaler op tijd zorgt voor alle gegevens.

Of jou op je vingers tikken dat je die gegevens zelf niet bewaard hebt... Ik heb ze ook niet, wie wel?
Ik heb ze wel van de afgelopen 5 jaar, gewoon af en toe (1 of 2 keer per jaar) een downloadje.
Aan de andere kant, ik heb niet van al die jaren de facturen van mijn Traject Vrij bewaard.
Maar ik trek ook geen reiskosten af, kreeg onbelaste reiskosten vergoeding wat de reiskosten volledig dekte (en waar ik zelfs nog van over hield).
Badge +3
Vorige reactie nog wat aangepast. Jij kunt 2017 waarschijnlijk gewoon ophoesten @Momo

Oei, dit een off-topic gevalletje 'great minds think alike'. Ik ga slapen en verkoudheid 'uitzieken' 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Haha, ik had de mijne ook nog aangevuld.
Heb inderdaad de transacties van 2017 nog in Excel, ga zelfs terug tot augustus 2014.
Vanmiddag heb ik nog even, omdat ik er door dit topic aan werd herinnerd, augustus 2018 tot juni 2019 eraan toegevoegd. Daar stoppen mijn forenzen reizen.
Badge +3
Het 'Reishistorie exporteren naar Excel' topic volg ik ook nog met belangstelling.

Blijft dus redelijk actueel, als ze van de Belastingdienst ineens over 2017 en zo gaan neuzelen...
Reputatie 7
Badge +3
Ja, zeer lastig om ook van die 18 maanden die wel worden bewaard niet in één keer een download te kunnen maken maar dit in gedeeltes te moeten doen.

En leuk die AVG/privacy maar het zijn MIJN gegevens en waarom kan ik niet ergens aangeven dat NS ze wel langer mag bewaren? Stuur dan desnoods elk jaar begin januari een mail met het bestand van het jaar ervoor. Van mijn werkgever krijg ik ook eens per jaar een jaaropgaaf.
En de salarisstroken zijn ook langer dan 18 maanden op te vragen via de site van de salarisverwerker.
Mijn afschriften van mijn betaalrekening zijn ook langer beschikbaar en mijn jaarafrekeningen van de energie ook.
Badge +3
En 'mogen we je huidige pasfoto na 5 jaar weer gebruiken voor een nieuwe ov-chipkaart' is ook geen probleem, toch? Ik bedoel maar...

Zal vast ooit naar gevraagd zijn (of niet, omdat er toen nog geen AVG was, dus dat was simpel "wij bewaren je foto"). Maar waarom hebben/gebruiken ze die dan nog steeds?
Super user en anderen, M/V van mijn hart.
Soms lijkt NS even te vergeten dat wij goed beschouwd klanten zijn :)
Leest NS deze apps mee?
Leest NS deze apps mee?
Zeker! 😉
OK bedankt en succes!

Reageer