beantwoord

reishistorie

• 9 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 445 Bekeken

Bij mijn reishistorie zie ik alleen mijn NS reizen. Niet de reizen die ik met andere vervoerders heb gemaakt op deze kaart. Klopt dat?
icon

Beste antwoord door Sander NS 9 augustus 2017, 21:10

Hallo Co Eeenliet,

Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Bob aangeeft is het niet mogelijk om via Mijnns de reisgegevens in te zien van alle andere vervoerders. Het is echter wel mogelijk deze gegevens in te zien via de website van ov-chipkaart.
Bekijk origineel

11 reacties

Daar is een andere app voor:
https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/ov-chipkaart-app.htm
hoezo? klantgericht en klantvriendelijk? welke app? Ik koop mijn kaart toch echt bij de NS!
Graag gedaan...
dat is toch geen antwoord?!?
Je kan geen reishistorie terugkijken bij de NS van andere vervoerders.
Dat heb je zelf al geconstateerd.
Maar zoals ik al eerder aangaf heeft de organisatie van de OV chipkaart die gegevens wel online beschikbaar.

Geen idee waarom ze bij de NS die gegevens niet koppelen, ik ben ook maar een klant en geen medewerker.
Reputatie 7
Omdat vervoerders dan van concurrenten gegevens in kunnen zien, dat schijnt ook weer niet wenselijk te zijn
Omdat vervoerders dan van concurrenten gegevens in kunnen zien, dat schijnt ook weer niet wenselijk te zijn

Met alle respect. Dat is onzin. OVchip mag dus kennelijk wel alle gegevens hebben.
Waarom is dit antwoord onzin:
a. NS rijdt geen stadstram of bus
b. NS rijdt ook niet op de regionale treinroutes
Alleen in dit laatste geval zouden de gegvens bij een aanbesteding kunnen worden gebruikt, maar
om offertes gelijkwaardig te houden worden bij de uitvraag toch de te verwachten vervoersaantallen vermeld?
c. Ik ben klant van NS. Ik krijg via NS een nieuwe kaart, waarop ook een OVchip zit. Waarom moet ik mij dan zo nodig tot OVchip wenden?

Waar een klein land groot in kan zijn, maar klantgericht handelen is dit niet.
Hallo Co Eeenliet,

Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Bob aangeeft is het niet mogelijk om via Mijnns de reisgegevens in te zien van alle andere vervoerders. Het is echter wel mogelijk deze gegevens in te zien via de website van ov-chipkaart.
Reputatie 1
hoezo? klantgericht en klantvriendelijk? welke app? Ik koop mijn kaart toch echt bij de NS!

Dat lijkt wel zo, maar in feite heb je een kaart bij OV-chip gekocht, waar vervolgens een NS-abonnement op is gezet. Als het een NS-kaart was kon je er ook alleen maar bij NS mee reizen.

Ik ben klant van NS. Ik krijg via NS een nieuwe kaart, waarop ook een OVchip zit. Waarom moet ik mij dan zo nodig tot OVchip wenden?
Nee, het is precies andersom. Je hebt een OV-chipkaart via OV-chip en NS is een dienstverlener die gebruik maakt van/is aangesloten op het OV-chipsysteem.

Het is inderdaad verwarrend en ik ben er voorstander van dat die kaart niet meer zo blauw-geel met NS-kleuren wordt gemaakt. Mensen associƫren die kaart soms volledig met de NS. Ik ken iemand die niet doorhad dat je er ook mee in de bus en tram kon reizen en daarvoor een tweede OV-chip had aangeschaft. Jarenlang liep ze voor niets met twee kaarten op zak. Maak die kaart gewoon roze, de OV-chipkleur.

Je hoeft geen app te nemen. Log gewoon in op de OV-chipsite en je hebt je hele reishistorie bij de hand: https://www.ov-chipkaart.nl/home.htm#/
Badge +3
Maak een Mijn OV-chip account aan, koppel je (anonieme of persoonlijke) kaart en je ziet alle transacties (reis)historie bij alle vervoerders, dus ook bus/tram/metro tot 180 dagen geleden. Dat ziet er dan ongeveer uit zoals in bijlage.
Reputatie 1

Met alle respect. Dat is onzin. OVchip mag dus kennelijk wel alle gegevens hebben.
Waarom is dit antwoord onzin:
a. NS rijdt geen stadstram of bus
b. NS rijdt ook niet op de regionale treinroutes
Alleen in dit laatste geval zouden de gegvens bij een aanbesteding kunnen worden gebruikt, maar
om offertes gelijkwaardig te houden worden bij de uitvraag toch de te verwachten vervoersaantallen vermeld?
c. Ik ben klant van NS. Ik krijg via NS een nieuwe kaart, waarop ook een OVchip zit. Waarom moet ik mij dan zo nodig tot OVchip wenden?

Waar een klein land groot in kan zijn, maar klantgericht handelen is dit niet.

Je weet toch helemaal niet wat voor samenwerkingsverbanden er misschien mogelijk zijn? En misschien rijdt NS op dit moment geen regionale routes, maar wie zegt dat dat zo blijft? Het is heel goed dat bedrijven elkaars gegevens niet uitwisselen. Ik heb via mijn abonnement een afspraak met de NS over privacy en mijn gegevens, niet met Arriva (die overigens wel verschillende typen vervoer hebben). Dat zou wat worden zeg.

Reageer