beantwoord

reishistorie

  • 14 November 2022
  • 7 reacties
  • 257 Bekeken

Sinds 8 november reis ik op rekening. In mijn reishistorie staat alleen de retour van 11 november en de terugreis van 10 november. Bij de klantenservice kunnen ze mij niet helpen. (ik moet wachten) Maar nu kan ik niet declareren bij mijn werkgever die dit iedere week wil zien. Iemand tips? 

icon

Beste antwoord door Thom 14 November 2022, 11:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u op rekening reist met Flex, verschijnen de reizen niet meteen. NS geeft ze doorgaans de volgende dag, bij sommige maatschappijen kan het tot een week duren. U zult het moeten afwachten, het is niet te versnellen. Leg uw werkgever uit dat het zo werkt.

Reputatie 7
Badge +3

Ook bij reizen met NS kan het met Flex langer duren voor ze zichtbaar zijn in de reishistorie. Afgelopen juli duurde het bij mij voor 1 reis 3 weken. De terugreis van die reis was na 3 dagen zichtbaar. Misschien was die 3 weken een uitzondering, maar je kunt er verder helaas niets aan doen behalve wachten.

@metha.peek

Gaat het om je reizen op saldo? Of enkel die op rekening?

Kan je eens proberen om een apart overzicht te maken voor de reizen op saldo?

Dus een overzicht t.e.m. 07/11/2022. En een vanaf 08/11/2022?

In het verleden waren er ook al problemen om reizen op saldo in een overzicht te zien met reizen op rekening. Het kan zijn dat dit nog steeds problemen geeft. 

Als het over de reizen op rekening gaat, dan kan je inderdaad niets anders doen dan wachten. 

Reputatie 7
Badge +3

@metha.peek

Gaat het om je reizen op saldo? Of enkel die op rekening?

Kan je eens proberen om een apart overzicht te maken voor de reizen op saldo?

Dus een overzicht t.e.m. 07/11/2022. En een vanaf 08/11/2022?

In het verleden waren er ook al problemen om reizen op saldo in een overzicht te zien met reizen op rekening. Het kan zijn dat dit nog steeds problemen geeft. 

Als het over de reizen op rekening gaat, dan kan je inderdaad niets anders doen dan wachten. 

Flex = reizen op rekening en is alleen in NS account terug te zien.

Reizen op saldo van voor 8 november kun je als je een account hebt terugzien op www.ov-chipkaart.nl 

 

Ik kan bij mijn reishistorie niet meer kiezen voor woon-werk verkeer. Dat pakt hij niet. Wat ik ook doe. Hoe komt dit toch ?

Hoi Marianne Verstraeten, welkom op onze NS Community.

Heb je hier wat aan? Onderaan staan handleidingen.

Badge +3

Ik kan bij mijn reishistorie niet meer kiezen voor woon-werk verkeer. Dat pakt hij niet. Wat ik ook doe. Hoe komt dit toch ?

In de NS app kan je dat op zich instellen toch (werk/prive/woon-werk)?

Via de Mijn NS website kan dat al een tijdlang niet meer.

Met als resultaaat:

  • Dat je in de NS app kunt filteren op bijv. prive (maar vanuit daar niets kunt declareren)
  • Dat je via de Mijn website wel kunt declareren maar niet filteren, omdat de categorie niet getoond wordt

Je kunt hooguit een notitie toevoegen aan elke reis (hoop gedoe).

Reageer