beantwoord

reishistorie aanpassen naar deur tot deur

• 4 juni 2019
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Hey,
Ik wil op MijnNS pagina de optie om enkel de reishistorie van de trein te zien aanpassen naar reishistorie van deur tot deur. Hoe doe ik dit? Ik heb mijn OV al een keer verwijderd van mijn account en opnieuw toegevoegd maar dan staat de reishistorie automatisch weer alleen op trein.
Help! Ik wil graag ook de kosten van de bus declareren!
icon

Beste antwoord door iMark 4 juni 2019, 13:10

Dat is niet mogelijk via MijnNS. Vanwege concurrentiebepalingen van de ACM heeft NS geen inzage in reizen met andere vervoerders en mag die dus ook niet tonen in MijnNS.

Gelukkig is er wel een oplossing. Via de website van de OV-chipkaart kun je een account aanmaken en je reishistorie bekijken. Je krijgt dan alle transacties, dus ook busreizen, te zien. Dat kan de basis zijn voor je declaraties.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Dat is niet mogelijk via MijnNS. Vanwege concurrentiebepalingen van de ACM heeft NS geen inzage in reizen met andere vervoerders en mag die dus ook niet tonen in MijnNS.

Gelukkig is er wel een oplossing. Via de website van de OV-chipkaart kun je een account aanmaken en je reishistorie bekijken. Je krijgt dan alle transacties, dus ook busreizen, te zien. Dat kan de basis zijn voor je declaraties.
Reputatie 7
Badge +3
Misschien moeten ze de optie dan gewoon uit Mijn NS halen?

Hallo S.d.J. en welkom bij de NS Community.

Zoals iMark al aangeeft kun je via de Klantenservice OV-chipkaart alle reishistorie inzien. NS krijgt deze gegevens helaas niet. De enige uitzondering daarop is NS Flex. Hiervoor krijgen we wel alle gegevens omdat de facturatie via ons loopt. Helaas, mrfreeze, de deur tot deur optie is bedoelt voor OV-fiets en andere NS producten. Die optie gaan we dus niet weghalen.
Badge +3
"Deur tot deur" is dan een verkeerde aanduiding. Het dekt de lading niet als slechts een gedeelte van het voor- en natransport wordt getoond, namelijk de NS-producten. Ik raad NS aan om een andere naam te verzinnen.
"Deur tot deur" is dan een verkeerde aanduiding. Het dekt de lading niet als slechts een gedeelte van het voor- en natransport wordt getoond, namelijk de NS-producten. Ik raad NS aan om een andere naam te verzinnen.

Ook dat zal niet gebeuren. NS ziet OV-fiets en andere producten als een aanvulling op het treinreizen om van Deur-tot-Deur te kunnen reizen. Vandaar de benaming Deur-tot-Deur.
Badge +3
Dat kan NS wel vinden maar het blijft onduidelijk en onjuist.

Reageer