beantwoord

Reishistorie niet beschikbaar

  • 8 March 2023
  • 6 reacties
  • 612 Bekeken

Hi,

Ik wil mijn reiskosten declareren maar in mijn NS geeft (maakt niet uit welke periode) hij het volgende aan ‘’

Er zijn geen reistransacties bekend voor de opgegeven periode en OV-chipkaart’’.

Laatste reizen zijn volgens mijn ns van april 2022 terwijl ik meermaals heb gereisd sindsdien.

Wat gebeurt hier? 

icon

Beste antwoord door Olav93 8 March 2023, 17:58

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Heeft u die reizen ook met NS gemaakt? Reizen met andere vervoerders kan NS alleen zien (en daardoor ook alleen aan u laten zien) als u NS Flex gebruikt. Als u op saldo heeft gereisd met een andere vervoerder, kunt u uw transacties zien op ov-chipkaart.nl en met reizen op rekening van een andere vervoerder moet u bij die vervoerder zijn.

Ik heb dit probleem ook geregeld. Er staat dan wel wat historie maar de meest recente is dan vaak al van een week geleden, of langer.

Nu ook weer. Nu staat in zowel mijn NS als in de NS-app de laatste transactie van 7 maart. Terwijl mijn laatste (maar niet de enige na 7 maart) transactie dinsdagavond 14 maart was.

Mijn OV-reishistorie geeft wel netjes de laatste reizen aan, zowel van bus als trein. In de afgelopen weken heb ik al gehad dat de informatie in de reishistorie op de website niet bij was en die in de app wel.  

Onverklaarbaar en erg vervelend als je netjes bij wil blijven met declaraties.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan met NS Flex vaak langer duren voor een reis in de reishistorie zichtbaar is, meestal enkele dagen maar het kan soms ook enkele weken zijn. Bij een retour reis die ik maakte in juli was de ene terugreis na 3 dagen zichtbaar en de heenreis na 3 weken, geen peil op te trekken. 

Badge +3

Vreemde zaak, want als een reis in de NS app zichtbaar is (met prijs) zou je die ook op de website moeten zien. Helaas kun je vanuit de app geen export/declaratie maken.

Vreemd genoeg staan in mijn app de (laatste) transacties van ritten op 18 april wel opgenomen:

  • NS fiets € 0,00 (stalling)
  • OV fiets € 4,45
  • Reizen heen € 0,00 met vermelding in- en uitstap locatie en tijd
  • Reizen terug € 0,00 met vermelding in- en uitstap locatie en tijd

Via de website zie ik op het dashboard mijn laatste in- en uitcheck staan. Kijk ik vervolgens bij reishistorie en betalingen dan staan daar alleen NS fiets € 0,00 en OV fiets € 4,45.

Het loopt nog steeds niet lekker en blijft vervelend ivm declareren.

Badge +3

Die laatste in/uitchecks staan er inderdaad vaak redelijk snel, maar blijkbaar heeft het systeem wat meer tijd nodig om er een ‘reis’ met bijbehorende prijs van te maken. Dat de app daarin verschilt van de website (en dus € 0,00 toont) moet je dan maar voor lief nemen.

Dat vertraging in de verwerking (bij bekende in- en uitchecks) zal wel komen omdat er mogelijk nog overstappen (vanaf andere vervoerders) bij kunnnen komen die van invloed zijn op de prijs.

Reageer