beantwoord

Reishistorie niet geupdatet na restitutie vergeten check-in/check-uit

• 29 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Goedemiddag,

Op donderdag 9 augustus ben ik volgens de NS ingecheckt op Amsterdam Zuid en heb ik me volgens de NS niet uitgecheckt. Ik ben op Amsterdam Bijlmer ArenA uitgestapt, welk station je alleen kunt verlaten als je door de poortjes onderaan de roltrap gaat (waarbij je je dus automatisch uitcheckt). Vervolgens heb ik (een dag later) aangegeven daar uitgestapt te zijn,

NS heeft dit op 16 augustus geaccepteerd en restitutie verleend.

Vervolgens heb ik via de chat op de website en facebook contact gezocht met de klantenservice met de vraag:
"Ik heb zojuist het bedrag teruggestort gekregen, maar gaan jullie mijn reisoverzicht ook nog updaten, zodat ik het reisbedrag kan declareren bij mijn werkgever?"

Daar heb ik verschillende antwoorden op gehad:

Via Facebook op 16 augustus:
"Ik heb gekeken naar de gegevens en kan inderdaad zien dat de claim is verwerkt. De reisgegevens zullen in 14 dagen worden aangepast."

Via de chat op 17 augustus:
"Ah! Ja, die komt er wel. Er is momenteel een storing in het inzien van de reishistorie. Vandaar dat de update ook nog niet zichtbaar is."

Via Facebook op 28 augustus:
"Je correctie is meteen op 10 augustus verwerkt, vreemd dat het nog niet in je Mijn NS staat. Ik kan daar helaas niets aan veranderen."

Via Facebook op 29 augustus:
"Ik heb dit even nagevraagd bij mijn collega die hier alles van weet. De reis gaat niet aangepast worden binnen Mijn NS. Deze blijft open staan. Ik denk dat mijn collega in de war was met een zakelijke kaart. Het is dus niet mogelijk om dit aangepast te krijgen, ook niet via een ander kanaal."

Hoe gaat dit opgelost worden? Want de ene keer wordt gezegd dat de reishistorie geupdatet zal worden, dan weer niet. Ik heb mijn (correcte) reisoverzicht nodig (uiterlijk dinsdag 4 september), om mijn declaraties in orde te maken. Mocht dit uiteindelijk echt niet lukken, maken jullie dan het resterende bedrag ook over, aangezien ik volgens jullie systeem dan blijkbaar geen reis heb gemaakt?

Jullie hebben eventueel mijn emailadres, ik ben benieuwd naar jullie reactie en uitleg.

Groeten,

Vincent.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 29 augustus 2018, 21:30

Hallo Vincent, welkom op onze Community!

Uit je verhaal lijkt het erop dat je bij een andere vervoer bent uitgecheckt en dat deze daarom niet bij ons staat geregistreerd. Ik moet je helaas wel teleurstellen, want de laatste reactie van mijn collega's is correct. Wanneer er een claim wordt ingediend worden de reisgegevens na goedkeuring van de claim niet aangepast. Als het goed is heb je ook een bevestiging ontvangen van het rechtzetten van de claim, klopt dat? In deze mail vind je de exacte kosten voor de reis en de restitutie die je hebt ontvangen Wellicht is het een mogelijkheid om deze toe te voegen aan de declaratie?

Excuses voor de verwarring, ik begrijp dat dit erg vervelend is.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Vincent, welkom op onze Community!

Uit je verhaal lijkt het erop dat je bij een andere vervoer bent uitgecheckt en dat deze daarom niet bij ons staat geregistreerd. Ik moet je helaas wel teleurstellen, want de laatste reactie van mijn collega's is correct. Wanneer er een claim wordt ingediend worden de reisgegevens na goedkeuring van de claim niet aangepast. Als het goed is heb je ook een bevestiging ontvangen van het rechtzetten van de claim, klopt dat? In deze mail vind je de exacte kosten voor de reis en de restitutie die je hebt ontvangen Wellicht is het een mogelijkheid om deze toe te voegen aan de declaratie?

Excuses voor de verwarring, ik begrijp dat dit erg vervelend is.
Ik kan niet bij een andere vervoerder uitgecheckt zijn, tenzij ik van het treinperron afgestapt ben, het trein- en metrospoor over ben gestoken en het metroperron op ben geklommen: alleen de NS komt namelijk op dat station en er staan dan ook alleen NS poortjes beneden.

Ik vind het erg raar dat zo'n reishistorie niet aangepast kan worden, de bevestiging van aanvraag van restitutie was voor mij ook niet helemaal duidelijk. Ik heb deze bij mijn werkgever ingediend en hoop dat ze hier wat mee kunnen. Zo niet laat ik weer van me horen.
De enige manier waarop ik dan zou kunnen achterhalen wat hier mis is gegaan is aan de hand van je gegevens.

Ik hoop dat de bevestiging van de restitutie voldoende is. Mocht dit niet het geval zijn laat het dan gerust weten.
Badge +3
Er is weinig mis gegaan behalve dat de uitcheck bij het NS poortje op Bijlmer niet geregistreerd is, en dus het instaptarief is ingehouden. Dit is inmiddels gerestitueerd.

Probleem is dat de losse incheck dus blijft staan in je reishistorie, en niet aangevuld wordt met een bijbehorende uitcheck, met als gevolg dat je de reis niet (correct) kunt declareren.

Wellicht dat het nog lukt om via www.uitcheckgemist.nl een uitcheck te forceren, maar ik denk het niet omdat je dan opnieuw geld terug zou krijgen.

Gewoon bij de werk/opdrachtgever de incomplete reis declareren (voor zover dat mogelijk is) met aftrek van je restitutie.

Reageer