beantwoord

Reishistorie niet te zien

  • 20 August 2022
  • 9 reacties
  • 791 Bekeken

In zowel de app als op de site is mijn reishistorie niet te zien. Aangezien er geen storingsmelding bij Mijn NS of op de site staat, ga ik er vanuit dat ik iets niet goed doe. Graag tips hoe ik dit kan oplossen.

Gisteren vergeten uit te checken, wilde dat direct corrigeren/aangeven.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 20 August 2022, 13:53

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Ardoisier, en welkom op de Community.

Vreemd dat je reishistorie niet te zien is.
Misschien is dit een hele domme vraag, maar heb je wel de OV-chipkaart aan het Mijn NS-account toegevoegd? En staat er geen andere (verlopen) kaart in het account? Dit zit elkaar vaak in de weg.
Heb je ook al eens geprobeerd om de cookies te verwijderen of een andere browser te gebruiken?

Mocht dit allemaal niet helpen, neem dan contact op met de Klantenservice

Sinds gistermiddag zie ik wel de reishistorie weer terug. En ja, er zijn nu twee kaarten gekoppeld. De oude verlopen (eindigt op 30) en de nieuwe (95 als eindcijfers).

Bij de oude net geprobeerd de historie op te vragen, en dat is gelukt. Echter, bij de nieuwe kaart niet (als ik kijk bij Reishistorie & transacties). Op de Startpagina zie ik dan wel weer de reis van vrijdag staan (met de nieuwe kaart dus). Als ik vanuit daar naar historie ga, “denkt” ie bijna 20 seconden na, en toont dan niets.

Begrijp ik het goed dat als ik de oude kaart ontkoppel, ik de historie van de nieuwe kaart wel zou moeten kunnen zien? En dat ik dan ook direct het inzicht in mijn reizen (met de oude kaart) kwijt ben?

Onder Mijn Producten lijkt het overigens net of ik nu twee flex-abonnementen heb. Daar is natuurlijk geen sprake van.

Reputatie 6

Dat begrijp je inderdaad goed. Je kunt nu de reishistorie van je nieuwe kaart niet inzien omdat er een verlopen kaart gekoppeld is. Als je deze uit je account verwijdert zal dit wel zichtbaar worden. Het klopt ook dat je dan niet meer de ritten van deze oude kaart in kan zien.

Verder wordt een verlopen kaart ook niet altijd goed geupdate omdat deze dus al verlopen is. Het kan zeer goed zijn dat deze kaart ook nog een Flex product aangeeft terwijl je dit al naar de nieuwe pas hebt overgezet. Hier hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Oude kaart verwijderd, uitgelogd en opnieuw ingelogd.

Zie nog steeds niet de historie (wel de laatste incheck van vrijdag). Gaat hier nog wat langere tijd overheen voordat het zichtbaar wordt?

Ga dan morgen wel proberen om het te regelen.

Reputatie 6

Het kan helpen om de cookies van je browser te verwijderen. Verder kan het systeem wat traag zijn, dus ik raad je aan om het vanavond/morgenochtend nogmaals te controleren. Zou het dan alsnog niet zichtbaar zijn dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan soms wel lang duren voor een reis met Flex in de reishistorie te zien is. Begin juni reisde ik op een vrijdagmiddag naar Rotterdam en kort na middernacht weer terug. De terugreis van kort na middernacht was zo'n 3 dagen later zichtbaar in mijn reishistorie, de heenreis pas na 3 weken. 

Badge +3

Gebeurt inderdaad wel vaker dat een reis (met NS) wel meteen op je Startpagina staat maar nog niet in je Reishistorie (met prijs erbij). Voor een reis van vrijdag zou ik me geen zorgen maken, die komt er echt nog wel bij te staan.

Voor wat betreft de twee Flex-abonnementen, dat is natuurlijk één abonnement maar staat zowel op je oude (verlopen) als nieuwe kaart. De oude kan je verwijderen als je de Reishistorie daarvan niet meer nodig hebt of als die voor problemen zorgt.

Meerdere gekoppelde kaarten zou geen enkel probleem moeten zijn om de Reishistorie daarvan in te zien, want je moet bij het opvragen immers een kaart kiezen. Maar als @Daniël NS het zegt dan zal dat wel voorkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Als de check-in/check-uit al wel op de startpagina staat maar nog niet in de reishistorie zou ik me ook geen zorgen maken, maar irritant is het wel. Ik heb voor ik Flex had 5 jaar lang een klassiek Traject Vrij gehad en de reizen stonden gelijk in de reishistorie. Bij een vertraging kon je zo altijd de dag erna je GtbV claim indienen en bij een reis buiten mijn traject zag ik ook bijna altijd wat de reis had gekost (soms kon ook dat wat langer duren) en werden de kosten gelijk met de eerstvolgende factuur gefactureerd. Nu bij mijn reis die pas 3 weken later in de reishistorie zichtbaar was, komen de kosten ervoor ook pas een maand later op de factuur. Als je vaker reist en de ene reis wel snel in de reishistorie staat en de ander niet en daarom op een volgende factuur komt te staan kan het nogal onoverzichtelijk worden qua facturen en moet je zelf beter controleren of het wel klopt. 

Dank allen voor de reacties.

Gisteren niet gekeken, vandaag wel. De reis is nu te vinden in de reishistorie.

De andere (verlopen) kaart heb ik dus verwijderd dit weekend.

De uitcheck die ik was vergeten is inmiddels door de NS op de juiste manier hersteld (heb daar ook een mail over ontvangen). 

Oftewel, alles staat/is nu goed.

Reageer