beantwoord

rekening gewijzigd; maar toch ontvang ik onaardige mail

• 23 maart 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Omdat ik een nieuw bankrekening heb, heb ik dat gewijzigd in mijn NS (dit kan alleen via de producten).

Ook al is dat gedaan, dan nog ontvang ik een mail van de NS dat ze het bedrag niet kunnen incasseren bij mijn oude rekeningnummer. Dûh!

De toon van de mail vind ik onnodig dreigend en onaangenaam. Maar ik wil vooral weten, hoe het komt dat de NS mijn oude rekeningnummer gebruikt, én of de wijziging nu wel is doorgekomen???

Want ik wil geen incassokosten op mijn dak krijgen, omdat dat volkomen onterecht zou zijn!

Daarom ben ik boos.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 maart 2021, 18:51

Hallo Kristine en welkom bij de NS Community,

Dit betreft een geautomatiseerde mail en hoef je niet van te schrikken. We sturen in totaal 3 herinneringen voordat wij het abonnement daadwerkelijk beëindigen en de factuur doorzetten naar een incasso bureau. Kan het zijn dat je kort voor de incassodatum je IBAN hebt gewijzigd? Indien dat het geval is was stond de incasso al in het systeem met jouw oude IBAN. Bij de eerste herinnering krijg je de mogelijkheid om de betaling via een accept giro mail te voldoen. Als je daar niet op wilt wachten dan kan je via IDEAL het bedrag overmaken naar onze IBAN. Het ligt er dan wel aan wat voor abonnement je precies hebt.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kunt per product/abonnement in Mijn NS inderdaad een IBAN opgeven voor de incasso’s. Als dat goed staat bij Producten dan betaal gewoon de herinnering (bij NS Flex met dreigende taal inderdaad, maar de soep wordt echt niet zo heet gegegen) via je nieuwe IBAN.

Als het over een maand weer mis gaat, neem contact op met de klantenservice (telefoon, Chat, Twitter, Facebook).

Hallo Kristine en welkom bij de NS Community,

Dit betreft een geautomatiseerde mail en hoef je niet van te schrikken. We sturen in totaal 3 herinneringen voordat wij het abonnement daadwerkelijk beëindigen en de factuur doorzetten naar een incasso bureau. Kan het zijn dat je kort voor de incassodatum je IBAN hebt gewijzigd? Indien dat het geval is was stond de incasso al in het systeem met jouw oude IBAN. Bij de eerste herinnering krijg je de mogelijkheid om de betaling via een accept giro mail te voldoen. Als je daar niet op wilt wachten dan kan je via IDEAL het bedrag overmaken naar onze IBAN. Het ligt er dan wel aan wat voor abonnement je precies hebt.

ok, duidelijk. 

Maar je hoeft niet te schrijven “Kristine snapt het niet". Dat kan wel zo zijn, maar je hoeft niet onaardig te worden!

Reageer