Ik heb een retourticket gekocht, maar ik heb alleen een enkele reis gemaakt met NS. Kan ik de helft van de prijs van het ticket terugkrijgen?
Als het een e-ticket is dan is geld terug niet mogelijk. Er kan niet gecontroleerd worden of er mee gereisd is.
Bij een automaatkaartje kun je wel geld terugreis krijgen als er geen incheck voor de terug is. Neem daarvoor via X (dm), Facebook (pb) of chat contact op met NS klantenservice.
Hi OskarK! Welkom bij de NS Community.
In de voorwaarden van de Dagretour lees je hierover het volgende: “Een aangeschafte Dagretour kan niet worden gewijzigd, geannuleerd of gerestitueerd. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op vervoerbewijzen". Jouw verzoek is dus niet mogelijk.
“Deze voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van een los vervoerbewijs op een E-ticket” staat in de voorwaarden waarnaar ik verwezen heb.
Ik vind de voorwaarden dan toch vrij tegenstrijdig omdat er ook over automaatkaartjes wordt gesproken…
Waar zijn de voorwaarden van de automaatkaartjes?
Overigens geeft TS niet aan dat het om een E-ticket gaat.
Dus als TS een fysieke ticket had en deze niet gebruikt heeft, dan had TS wel recht op restitutie gehad, toch?
Voorheen kon je voor een ongebruikt automaatkaartje na de reisdatum gewoon geld terug krijgen (in ieder geval bij een balie) zolang er niet mee ingecheckt was. De helft van een retourtje terug omdat je de terugreis niet gemaakt hebt zie ik niet snel gebeuren.
Voor de rest gold ook dat e-tickets gerestitueerd konden worden zolag ze niet gedownload waren, maar daar doet men niet meer (standaard) aan.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.