Skip to main content

Ik heb de NS app en mijn OV Chipkaart is gekoppeld via die app, maar ik zie als laatste in de reishistorie een reis uit 2023 en ook het salso is niet up to date. Hoe kan dit?

Via ov-chipkaart.nl is alles wel up to date overigens.

Goedemiddag erwin969. Welkom in onze community!

Het niet up-to-date zijn van de reishistorie in Mijn NS kan verschillende oorzaken hebben. Zou je contact op willen nemen met de NS Klantenservice? Dan kunnen mijn collega's de exacte reden achterhalen en dit verhelpen. 

Het saldo wat je in de app ziet is na de laatste transactie bij NS. Andere treinvervoerders en bus/tram/metro worden bij reizen op saldo niet getoond. Bij NS Flex wel, maar dan zie je bij OV-chipkaart geen prijzen meer voor je reizen.

Ik heb 40% korting, dat is Flex?

Flex is dat je maandelijks achteraf betaald via automatische incasso. Heeft niets met korting te maken.

Ik heb dus 40% korting, dus je ziet alleen de treinreishistorie en geen bus, etc.? Kan zijn, want mijn laatste treinreis was in 2023. Dus als ik nu weer met de trein reis wordt alles weer up to date en ook het saldo?

Ik heb dus 40% korting, dus je ziet alleen de treinreishistorie en geen bus, etc.? Kan zijn, want mijn laatste treinreis was in 2023. Dus als ik nu weer met de trein reis wordt alles weer up to date en ook het saldo?

Bij reizen op saldo (in dit geval met Dal Voordeel voor € 67,20 per jaar) zul je in mijn NS alleen de reizen met NS zien (en het saldo na de laatste transactie bij NS), want de NS heeft geen inzage in reizen met andere vervoerders. Daarvoor moet je dus bij OV-chipkaart zijn, of NS Flex (reizen op rekening NS) nemen.

Bij een overstap naar Flex krijg je ongebruikte dagen van je huidige Dal Voordeel terug. Flex lijkt me sowieso verstandig als je laatste treinreis in 2023 was, tenzij je 60+ bent en Keuzedagen hebt.

Aan dit bericht te lezen, denk ik dat je een Dal Voordeel op Saldo abonnement hebt. Met een ‘op saldo’ abonnement kun je inderdaad alleen de in- en uitchecks bij de NS via Mijn NS inzien. Het saldo op de OV-chipkaart is ook dusdanig up-to-date als de laatste reis die je hebt gemaakt bij de NS. Voor het volledige reisoverzicht (bij alle vervoerders) kun je met een ‘op saldo’ abonnement beter even kijken via ov-chipkaart.nl.

Ja dat heb ik inderdaad.Dal voordeel op saldo Dan is het duidelijk. Bedankt.

Reageer