beantwoord

Saldo inzien op Mijn NS

• 10 december 2014
  • 4 reacties
  • 4317 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Wanneer je EVA vraagt waar je je saldo kunt inzien is het antwoord:
Het saldo van uw OV-chipkaart kunt u inzien bij de NS kaartautomaat of via uw account op Mijn OV-chipkaart.
Wanneer ik vervolgens vraag waar op mijn account op Mijn OV-chipkaart ktijg ik uiteindelijk geen antwoord.
Ik heb alles afgezocht en kan het niet vinden op mijn account.
Waar zou je dit op je account moeten terugvinden?
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 10 december 2014, 19:38

Je kunt je saldo niet inzien via Mijn NS, omdat NS gewoon niet over dergelijke gegevens beschikt. NS kan het bijvoorbeeld niet zien als je je chipkaart bij een andere vervoerder gebruikt, waardoor het aanwezige saldo wijzigt. TLS beschikt wel over die informatie en als je een account op ov-chipkaart.nl aanmaakt, kun je de info zelf ook inzien. Let erop dat TLS ook afhankelijk is van de informatie die door de vervoerders wordt aangeleverd en dat de informatie aldaar dus ook niet actueel is.
Bekijk origineel

4 reacties

je saldo kan je zien via de automaten of via www.ov-chipkaart.nl volgens mij heeft EVA de juiste info gegeven
Je kunt je saldo niet inzien via Mijn NS, omdat NS gewoon niet over dergelijke gegevens beschikt. NS kan het bijvoorbeeld niet zien als je je chipkaart bij een andere vervoerder gebruikt, waardoor het aanwezige saldo wijzigt. TLS beschikt wel over die informatie en als je een account op ov-chipkaart.nl aanmaakt, kun je de info zelf ook inzien. Let erop dat TLS ook afhankelijk is van de informatie die door de vervoerders wordt aangeleverd en dat de informatie aldaar dus ook niet actueel is.
Sterker nog, die info kan rustig een week achter lopen.
Hallo Sjaak,

Zoals al aangegeven wordt door de andere forumleden is het mogelijk om je saldo in te zien bij de kaartautomaat of in je Mijn OV-chipkaart account. Het is niet mogelijk om je saldo in te zien in je Mijn NS account, omdat NS niet beschikt over deze gegevens.

Groet,
Marjan

Reageer