beantwoord

sessie verlopen, toch geen account kunnen aanmaken

• 21 december 2015
  • 10 reacties
  • 198 Bekeken

Ik heb een NS account aangemaakt om aan mijn OV chipkaart te koppelen. Nadat ik alles had ingevuld en verzonden kreeg ik foutbericht dat de sessie was verlopen.
Hierdoor krwwg ik niet een email, waarop ik mijn emailadres kan bevestigen.
Als ik het echter opnieuw invul krijg ik de fout dat voor het emailadres nog een verificatie uitstaat. Hoe wordt dit verder opgelost?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 22 december 2015, 02:27

TS heeft een account aangemaakt, op het moment dat TS doorklikte naar het venster waarin je normaliter de melding krijgt dat er een bevestigingsmail is verstuurt en je op een linkje moet klikken om het adres te bevestigen, is er aan NS-kant iets niet lekker gegaan, waardoor de sessie van TS verlopen was (dan moet je dus effectief opnieuw beginnen), maar er aan NS-kant wel de flag is gezet dat er een activatiemailtje is verstuurd. Deze is alleen nooit aangekomen bij TS.

Effectief komt het er dus op neer dat er al een account actief is op het emailadres van TS, maar TS dit account niet kan gebruiken, want het is niet geactiveerd.

Hetzelfde als dit topic: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/geen-activatiemail-mijnns-ontvangen-2729
Bekijk origineel

10 reacties

Vervelend dat je het koppelen niet kon afronden. Heb je al bij je ongewenste mail gekeken? Mocht de mail hier niet tussen zitten, wil ik je vragen om het morgen nog eens te proberen. Het kan zijn dat de aanvraag nog "in de lucht hangt".
Wat ik je zeg, is dat als ik probeer het niet lukt omdat mijn emailadres nog niet is bevestigd. De email om dit te doen is nooit (dus ook niet in ongewenste berichten) door NS gestuurd. Mijn pogingen waren al een paar weken geleden, dus ik heb lang genoeg gewacht.
Bedoel je dat je een melding krijgt dat er op je OV-chipkaart een ander e-mailadres geregistreerd staat dan het e-mailadres wat je ingevoerd hebt?
TS heeft een account aangemaakt, op het moment dat TS doorklikte naar het venster waarin je normaliter de melding krijgt dat er een bevestigingsmail is verstuurt en je op een linkje moet klikken om het adres te bevestigen, is er aan NS-kant iets niet lekker gegaan, waardoor de sessie van TS verlopen was (dan moet je dus effectief opnieuw beginnen), maar er aan NS-kant wel de flag is gezet dat er een activatiemailtje is verstuurd. Deze is alleen nooit aangekomen bij TS.

Effectief komt het er dus op neer dat er al een account actief is op het emailadres van TS, maar TS dit account niet kan gebruiken, want het is niet geactiveerd.

Hetzelfde als dit topic: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/geen-activatiemail-mijnns-ontvangen-2729
Bedoel je dat je een melding krijgt dat er op je OV-chipkaart een ander e-mailadres geregistreerd staat dan het e-mailadres wat je ingevoerd hebt?

Nee Iris, Ik heb nooit de email ontvangen om mijn emailadres te kunnen bevestigen. Mijn emailadres kan ik echter niet opnieuw aanmelden, omdat ik dan het bericht krijg dat dit adres nog bevestigd moet worden. NS moet dus de ontbrekende email opnieuw sturen (zie ook antwoord van Henk_NL)
@koekeloer Zou je een privebericht kunnen sturen met het emailadres waarop je account staat? Dan ga ik even met je mee kijken. Je kunt ook zelf contact opnemen met de klantenservice (030 751 51 55) om aan te geven dat je vastloopt met je Mijn NS account, de telefonische collega's kunnen dat ook voor je rechtzetten.
ik ga ze bellen
@koekeloer Is het inmiddels gelukt om het account aan te maken?
@koekeloer Is het inmiddels gelukt om het account aan te maken?
nee, maar ik heb nog niet gebeld
Reputatie 2
De sessie-timeouts komen wel vaker voor. Als ik bij de reisinformatie aangeef welke transacties zakelijk of privé zijn, verschijnt regelmatig dat de sessie verlopen is en moet ik opnieuw inloggen. Beetje brakke cookies...

Reageer