beantwoord

Sinds half november is alle informatie over de reizen met Arriva verdwenen in mijn reishistorie

Alleen de reizen met NS worden vermeld. Ik heb een trajectvrijabonnement tussen Ommen en Hardenberg. Bellen met NS klantenservice of OV-chipkaart levert niks op. Bij OV-chipkaart worden wel alle reizen vermeld, echter zonder enige prijs. Zo kan ik geen declaraties maken. In de afgelopen jaren kon ik altijd alle ritten met Arriva inzien met de prijzen via mijn ns.
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 januari 2018, 11:07

Hierover is recentelijk een ander topic gemaakt, waarin moderator Klaas-Jan (medewerker van NS) heeft aangegeven dit uit te zoeken en er zo spoedig mogelijk op terug te komen.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Hierover is recentelijk een ander topic gemaakt, waarin moderator Klaas-Jan (medewerker van NS) heeft aangegeven dit uit te zoeken en er zo spoedig mogelijk op terug te komen.
Gelukkig, ik ben niet de enige die sinds half november is gedupeerd door de NS. Zonder enige waarschuwing of overgangsperiode verdwijnt je reisinformatie van andere vervoerders dan NS. Bij de klanteninformatie werd doodleuk gezegd dat de reisinformatie van andere vervoerders niet door NS werd vermeld. Daarnaast is de reisinformatie bij OV-chipkaart niet volledig: geen vermelding van de ritprijzen (van geen enkele vervoerder). Ik vind dat deze wijziging zo snel mogelijk dient te worden teruggedraaid. Ik heb ook geklaagd bij het OV-loket.
Reputatie 4
Traject Vrij lijkt nog steeds een beetje het ondergeschoven kindje waarvan slechts heel weinig mensen bij NS op de hoogte zijn. Alle drie de moderators die in het andere topic gereageerd hebben, leken in eerste instantie niet te begrijpen dat en waarom het een groot probleem is als deze reizen niet meer worden getoond in de reishistorie en voor de medewerker van de klantenservice die u hebt gesproken gold blijkbaar hetzelfde. Ik hoop van harte dat dit op korte termijn gaat wijzigen.
Welkom op het NS Serviceforum keesvanramsho. Goed dat je een klacht hebt ingediend bij het OV-loket. Ook ik heb intern aangegeven dat er veel klachten over binnenkomen. Meer kan ik voor jullie helaas niet doen. Ik snap dat dit een groot probleem kan zijn, maar heb niet in de hand hoe snel dit opgelost wordt.
Vanmiddag met het OV-loket gebeld. De klacht over het verdwijnen van de reishistorie bij mijn ns en het ontbreken van prijzen bij de reizen bij mijn OV-chipkaart is doorgestuurd naar hun NS-contacten.

Verder is mijn vermoeden dat de reishistorie bij trajectvrijabonnementen enkele jaren is blijven bestaan omdat er kennelijk in de softwareschakelingen geen oplossing was bij de reishistorie via OV-chipkaart (geen prijzen)

In ieder geval wil ik op korte termijn óf volledige reishistorie (van alle spoorvervoerders met prijzen) bij mijn ns terug óf een volledige reishistorie via mijn OV-chipkaart. (met prijzen)

Verder baal ik ervan dat je te maken hebt met twee of meerdere partijen (NS, Arriva, Keolis TLS en OV-chipkaart die er niet in slagen om klanten die veel geld in het laadje brengen (vaste klanten met jaartrajectkaarten) te voorzien van adequate, gebruiksvriendelijke reisinformatie en declaratiemogelijkheden die de belastingdienst /werkgevers/instanties accepteren. Nu moet ik de maandfacturen in stukjes knippen voor mijn declaraties en zelf de reiskosten gaan optellen! Dat kan toch niet de bedoeling zijn!

Reageer