beantwoord

Splitsen OV-chipkaart van kind uit account ouder

• 13 september 2018
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Ik heb jaren geleden een kids vrij abonnement voor mijn zoon aangevraagd en daarbij een OV-chipkaart voor hem ontvangen. Bij de aanvraag gebruikte ik hetzelfde e-mailadres als voor mijn NS-account. Een tijd later heb ik de OV-chipkaart van mijn zoon gekoppelt aan mijn account. Dat was al die jaren best handig en hij reisde toch alleen samen met mij met de trein.

Sindskort gaat mijn zoon echter dagelijks met de trein naar de VO-school. Ik heb zijn kaart nu ook in de NS-app op mijn mobiel toegevoegd. Helaas heeft dit niet tot gevolg dat de kaart ook in de lijst "Selecteer een kaart" onder "Bekijk uw reishistorie" verschijnt. Mede daarom wil ik graag een eigen "Mijn NS"-account voor mijn zoon aanmaken. Op termijn zal dit sowieso nodig zijn omdat hij natuurlijk ouder wordt.

Maar hoe kan ik dit doen? En het e-mailadres dat ik ook voor zijn kaart gebruik, gebruik ik natuurlijk al om op mijn account in te loggen.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 september 2018, 14:53

Goedemiddag mabam. Een e-mail adres kan enkel gebruikt worden voor één Mijn NS account. Als je voor je zoon een eigen Mijn NS account aan wilt maken, zul je daarvoor dus een ander e-mail adres moeten gebruiken. Je kunt dan gewoon op de inlogpagina ervoor kiezen om een nieuw Mijn NS account aan te maken, met het nieuwe e-mail adres en zijn gegevens.

Nadat het Mijn NS account is aangemaakt kun je de OV-chipkaart van je zoon ook aan dat account toevoegen, zodat jij of hij via dat account ook de reishistorie kan inzien!
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag mabam. Een e-mail adres kan enkel gebruikt worden voor één Mijn NS account. Als je voor je zoon een eigen Mijn NS account aan wilt maken, zul je daarvoor dus een ander e-mail adres moeten gebruiken. Je kunt dan gewoon op de inlogpagina ervoor kiezen om een nieuw Mijn NS account aan te maken, met het nieuwe e-mail adres en zijn gegevens.

Nadat het Mijn NS account is aangemaakt kun je de OV-chipkaart van je zoon ook aan dat account toevoegen, zodat jij of hij via dat account ook de reishistorie kan inzien!

Reageer