beantwoord

Startpagina zegt dat ik ben uitgecheckt, maar reishistorie zegt dat ik nog niet ben uitgecheckt.

• 9 juni 2017
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Als ik naar mijnns.nl ga, dan geeft de startpagina de meeste recente reizen aan. Hier staat dat de treinreis die ik vandaag (9 juli) heb gemaakt en ook dat ik ben uitgecheckt met het tijdstip. Wanneer ik op 'naar reishistorie' klik, dan zie ik echter voor dezelfde treinreis dat ik niet ben uitgecheckt. Hoe kan dit en ben ik nu wel of niet uitgecheckt?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 juni 2017, 11:41

Transacties zoals in- en uitchecken worden niet direct verwerkt in transactieoverzichten. Het kan enige tijd duren voordat online zichtbaar is dat er is in- of uitgecheckt. Dat er minstens één vermelding is van een juiste check-uit geeft wel aan dat er in dit geval goed is uitgecheckt. De reishistorie zal dan later nog worden bijgewerkt.

De enige manier om echt zeker te zijn dat een check-in of check-uit heeft plaatsgevonden, is door de OV-chipkaart zelf uit te lezen. Dit kan bijvoorbeeld bij een kaartautomaat of servicebalie.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Transacties zoals in- en uitchecken worden niet direct verwerkt in transactieoverzichten. Het kan enige tijd duren voordat online zichtbaar is dat er is in- of uitgecheckt. Dat er minstens één vermelding is van een juiste check-uit geeft wel aan dat er in dit geval goed is uitgecheckt. De reishistorie zal dan later nog worden bijgewerkt.

De enige manier om echt zeker te zijn dat een check-in of check-uit heeft plaatsgevonden, is door de OV-chipkaart zelf uit te lezen. Dit kan bijvoorbeeld bij een kaartautomaat of servicebalie.

Reageer