beantwoord

Storing mijn NS

• 26 August 2015
  • 8 reacties
  • 247 Bekeken

Er zit een storing in mijn NS. Ik kan niet naar de reishistorie.
En vertraging en nu geen claim in kunnen dienen. Het zit niet mee vandaag
icon

Beste antwoord door Herman NS 26 August 2015, 17:14

Bekijk origineel

8 reacties

Beste NSreiziger_twente,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je niet in de reishistorie kunt. Soms zien we dat er nog een verlopen of geblokkeerde OV-chipkaart aan Mijn NS is gekoppeld, waardoor de reishistorie van de gewenste OV-chipkaart niet kan worden getoond. Ik wil je adviseren om met NS Klantenservice contact op te nemen. Zij zijn 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Zij kunnen kijken naar een oplossing, zodat je alsnog via Mijn NS jouw claim in kunt dienen.

Succes!
Beste NSreiziger_twente,

Welkom op het NS Serviceforum. Vervelend dat je niet in de reishistorie kunt. Soms zien we dat er nog een verlopen of geblokkeerde OV-chipkaart aan Mijn NS is gekoppeld, waardoor de reishistorie van de gewenste OV-chipkaart niet kan worden getoond. Ik wil je adviseren om met NS Klantenservice contact op te nemen. Zij zijn 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Zij kunnen kijken naar een oplossing, zodat je alsnog via Mijn NS jouw claim in kunt dienen.

Succes!

Herman, iedere week melden zich klanten met potentieel de fout in MijnNS. Hebben jullie al in gang gezet om deze fout te corrigeren?
Er zijn diverse mogelijkheden, waardoor de reistransacties niet inzichtelijk zijn. Er is met regelmaat systeemonderhoud om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Er zijn diverse mogelijkheden, waardoor de reistransacties niet inzichtelijk zijn. Er is met regelmaat systeemonderhoud om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.
Och heerlijk die niets zeggende antwoorden op een concrete vraag......
Het probleem dat er geen reisttransacties getoond worden als er een verlopen ov-chipkaart gekoppeld is in mijn NS is zeker al een jaar een bestaand probleem.

Een paar topics uit de oude doos:
https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/mijn-reishistorie-niet-inzien-9834
https://forum.ns.nl/overige-producten-6/krijg-foutmelding-indienen-claim-mijn-ns-5577

Uiteindelijk bleken deze veroorzaakt door het hebben van een verlopen OV-chipkaart.

Misschien zouden jullie de moeite kunnen doen of deze fout minsten op de lijst bugs staat, anders wordt het natuurlijk nooit opgelost.
Ik vond de vraag misschien niet zo concreet als dat jij de vraag bedoelde Marv87. Je gaf niet aan dat je deze betreffende fout bedoelde. Daardoor ging ik er vanuit dat jij ook andere algemene storingen bedoelde. Uiteraard wil ik dit verzoek kenbaar maken bij de verantwoordelijke afdeling. Ik zal dit dan ook zeker doen.

Indien er reizigers zijn die een verlopen of geblokkeerde OV-chipkaart in hun Mijn NS-account hebben, dan kan de betreffende OV-chipkaart uit het account worden verwijderd. Daarna is de reishistorie vaak direct weer inzichtelijk.
We kennen de workaround voor deze bug, Herman. De vraag was wanneer we eindelijk een oplossing mogen verwachten.
Ik heb zojuist het verzoek doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Een mogelijke oplostermijn kan ik echter niet toezeggen Theofiel.
Fijn dat je het doorgezet hebt, Herman, maar zoals marv87 hierboven al aangaf betreft dit geen nieuw probleem maar een fout waarvan jullie al zeker een jaar op de hoogte zijn.
Als jij dit nu pas voor het eerst doorzet, kun je dan aangeven waarom je collega's en jij dit tot op heden niet nodig achtten?
Als dit al vaker is doorgezet, kun je dan aangeven waarom het tot op heden nog steeds niet is opgelost?

Reageer