beantwoord

storing Mijn NS?

• 22 april 2018
  • 28 reacties
  • 2683 Bekeken

• Reisadviseur*
  • 47 reacties
Ik wilde vanochtend even een vertraging claimen in Mijn NS maar dit lukt niet omdat het systeem mijn OV chipkaartgegevens niet kan ophalen. Is er een storing met het systeem op dit moment?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 april 2018, 12:56

Zojuist had ik elders een reactie geplaatst dat dit niet het geval was, maar dat is helaas wel zo. We zijn hard aan het zoeken naar een oplossing. Ik kan helaas nog geen indicatie geven hoe lang dit nog duurt. Je kan wel via dit formulier alvast de claim indienen.
Bekijk origineel

28 reacties

Zojuist had ik elders een reactie geplaatst dat dit niet het geval was, maar dat is helaas wel zo. We zijn hard aan het zoeken naar een oplossing. Ik kan helaas nog geen indicatie geven hoe lang dit nog duurt. Je kan wel via dit formulier alvast de claim indienen.
Morgen voor 12:00 moet ik ervoor zorgen dat mijn reiskosten declaratie goedgekeurd is. Met deze storing gaat dat niet lukken. Waardoor ik zwaar inde problemen kom doordat ik geen geld heb om mijn chipkaart op te laden. İk vraag me af wat de ns hier van vind? Vervelend,excuses enz. Als de conducteur komt controleren en ik leg hem dit verhaal uit en ik zeg excuses. Zou hij dan ook geen boete uitschrijven? ZEER ZEKER VAN WEL!! İk vind het niet normaal hoe de ns doet tegen klanten. Peperdure kosten om van a naar b te gaan en dan krijg ik dit er ook nog bij. Niet normaal. Zorg er maar voor dat de storing zsm opgelost is. Echt een schande
.....
@JBa ik zie dat je weer allemaal aannemes hebt gemaakt in je reactie.

1. Vanaf vrijdag avond probeer ik het al en lukt het niet om gegevens op te hale .
  2. ik heb de ns klantenservice gebeld en ze zeiden niks voor me te kunnen doen. Dus via twitter enz. Krijg im dezelfde reactie.
  3. waarom ik hier zo van baal en zo reageer is omdat de NS niet echt van probleem oplossen is maar meer van het probleem negeren. Bij het aanvragen van mijn ov chipkaart hebben ze mijn achternaam verkeerd gespeld. Toen ik de kl service belde kreeg ik te horen: als je kaart verlopen is zullen we het niet meer fout doen. Dus ik kreeg geen nieuwe kaart. Belachelijk echt!
  4. ikweet niet waar jij je allemaal mee bemoeid. İk merk ook dat je hier de moraal ridder wilt uithangen en mij belachelijk wilt maken. Maar mij advies aan jou is. Bemoei je niet met ander mans zaken als je niet weet wat het verhaal precies is en maak vooral geen aannames zoals je nu zovaak doet. Het is iedere keer wel wat met ns. Ook met de strom van 2 maanden geleden. ns weigerde om bussen in te zetten en adviseersde iedereen om eigen vervoer te regelen. En als mensen geen eigen vervoer hadden? Ja danheb je pech toch ns? Service van NİKS????????
...
@jba,
Ook deze opmerking was niet nodig.... ;-)

Ik negeer even de nogal aparte reacties hierboven... is het al duidelijk wanneer het systeem weer werkt? Ik ben nog steeds niet in staat om mijn reishistorie in te zien nl.
Ik heb de reactie van Umit verwijderd. Ik hoef geen uitleg te geven dat zulk taalgebruik niet op ons forum thuis hoort. De storing is opgelost en je kan je reisgegevens weer via Mijn NS inzien, jmns.
Beste Erryt,

Bij mij is het probleem nog niet opgelost. Mijn ov-chipkaart kan nog steeds niet geladen worden en ik kan nog steeds mijn reisgegevens niet inzien.
Kan je onder Mijn Producten kijken of er toevallig meerdere OV-chipkaarten zijn gekoppeld? En weet je toevallig of je wel via Mijn OV-chip je reishistorie in kan zien?
Bij mijn producten is slechts 1 ov-chipkaart gekoppeld (alleen de mijne). En bij 'mijn ov-chip" kan ik mijn reisgegevens idd wel inzien.
Bij mijn ovchip heb ik overigens wel een extra kaart gekoppeld die ik bij de NS niet heb gekoppeld (van mijn zoon). Het lijkt me niet relevant maar ik meld het toch maar even.
Dat staat er inderdaad los van. Ik ga even op onderzoek uit.
Onder het kopje Producten staan de twee OV chipkaarten die ik heb gewoon vermeld, maar bij de reishistorie valt nog steeds niets te zien. Op ov-chipkaart.nl kan ik wel alle recente reizen inzien overigens. Het eerder genoemde probleem is dus niet opgelost.
Momenteel is er weer een storing. Hopelijk kan ik snel melden dat deze is opgelost. Jmns zit hier toevallig ook nog een verlopen OV-chipkaart tussen?
Ok hopelijk is het snel opgelost inderdaad. De twee OV-chipkaarten die ik heb zijn allebei actief overigens.
Je kan altijd één van deze verwijderen om te kijken of je dan wel resultaat krijgt. Je kan de OV-chipkaart altijd later nogmaals koppelen zolang deze maar niet is verlopen.
Ik zou dus kunnen proberen om onder Producten een van de twee kaarten af te melden via de optie "Afmelden inzien reisgegevens" in de hoop dat de reisgegevens van de andere kaart dan weer zichtbaar worden?

Ik geloof dat ik liever nog even wacht tot de storing weer opgelost is en deze actie niet nodig is.
Ik heb maar 1 ov-chipkaart op mijn account en ook storing. Overigens kan ik af en toe wel inloggen maar doet mijn Reishistorie (trein) het niet. Ik krijg geen reizen te zien en kan ook niet een ov-chipkaart selecteren. Overigens doet mijn Reishistorie (deur tot deur) met ov-fiets etc. het wel.. Is er al bekend hoe lang dit gaat duren?
Ik kan geen indicatie geven hoe lang dit nog kan duren.
Reputatie 7
Badge +3
Is het dan misschien een idee om een melding weer te geven op de website? Ik zie dat het op Twitter ook al regent aan klachten hierover.
Dit probleem speelt al vanaf vrijdagochtend. Overigens heb ik geprobeerd opnieuw mijn OV kaart toe te voegen zoals wordt voorgesteld, ook dit werkt niet.

Zoals Momo aangeeft zou het wel fijn zijn om een indicatie te hebben, omdat NS wel vrolijk de reiskosten van mijn rekening afschrijft, maar ik dus geen declaratie bij mijn baas kan indienen.

Alvast dank.
Als een uitdraai van een andere organisatie ook volstaat dan kan je deze via Mijn OV-chip uitdraaien. Als ik een indicatie kan geven zal ik deze hier gelijk geven. Ik zal de suggestie om een melding op de website te plaatsen doorgeven. Vaak betreft het een kleine storing die snel is opgelost waardoor dit niet nodig is. Ik begrijp dat dat hier niet het geval is. Echter was de storing vanochtend wel voorbij, maar helaas is deze of een andere storing hiervoor in de plaats gekomen waardoor het nu weer niet mogelijk is om je reisgeschiedenis in te zien.
Helaas is het niet mogelijk om je reiskosten van de trein in te zien via Mijn OV-chipkaart als je een Trajectabonnement hebt, dus declareren via een andere organisatie/website is dan ook niet mogelijk..
Ik heb zojuist mijn vertragingsclaim kunnen indienen omdat de reishistorie weer opvraagbaar was. Hopelijk is dat bij anderen ook het geval.
Fijn om te lezen, jmns. Ik heb nog geen officiële melding dat de storing is verholpen.

Reageer