beantwoord

Storing Mijn NS en Flex abonnementswissel

• 2 October 2021
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Hallo,

Door een storing kan ik niet inloggen op Mijn NS. Dat op zich is vervelend, maar ik wilde inloggen om mijn flex abonnement aan te passen van Weekend Vrij naar Dal Vrij omdat ik vanaf komende maandag doordeweeks moet gaan reizen.

Door de storing kan ik dat dus niet doen, en het is te hopen dat de storing vóór mijn reis op maandag is verholpen, zodat ik de aanpassing alsnog kan maken. Maar als de storing er dan nog steeds is en ik dus die wissel niet kan maken, wat dan? Kan ik de reiskosten die ik (zolang de storing duurt) maak terugkrijgen? En zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 3 October 2021, 11:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mijn NS begint nu langzamerhand toch wel een erge aanfluiting te worden 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er is inderdaad een flinke storing (sinds vrijdagavond al). Je kunt contact opnemen met de Klantenservice om je abonnement aan te passen, maar houd rekening met lange wachttijden.

Beste is om het zondag nog eens te proberen, en anders een chat te openen en geduld totdat iemand reageert.

Of als je Twitter hebt, een DM sturen aan @NS_online met je naam, adres, ov-chipkaartnummer en e-mailadres (plus eventueel klant/debiteurnummer, staat op je facturen mocht je die gedownload hebben toen er geen storing was).

Robert B, bedankt voor de reactie. Gelukkig was zaterdagavond Mijn NS weer toegankelijk en kon ik mijn wijziging maken, dus voor deze keer: eind goed, al goed. Maar wat als er een storing is én je kunt geen contact krijgen met de klantenservice? Is er dan een mogelijkheid tot restitutie omdat je moest reizen zonder de abonnementsaanpassing? Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die met deze vraag zit.

Fijn dat het nog is gelukt. Als je een bericht heb gestuurd via Twitter, Facebook of chat dan kunnen we zien wanneer je dat hebt gestuurd. Als er dan vervolgens een storing was en je hebt moeten reizen zonder abonnementsaanpassing is dan zou ik dat als klantenservicemedewerker voor je verrekenen. Ik maak dat vrij weinig mee, omdat je meestal wel snel een collega te pakken hebt, dus ik dan de wijziging in orde kan maken. In het geval dat er een storing is met het wijzigen, dan wordt het vaak een restitutieafspraak noteren. Zeker als je de wijziging later op de dag alsnog kan doen, dan hoeft er met abonnementsgeld niets verrekend te worden en kan je enkel naar de reiskosten kijken.

Reageer