beantwoord

Storing MijnNS: 403 Forbidden

• 22 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 561 Bekeken

Beste NS,
Al ruim 1,5 maand kan ik niet inloggen in MijnNS. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Ik heb al drie keer de klantenservice gebeld, maar het probleem is nog niet verholpen.
Een wachtwoordwijziging heeft ook niet geholpen: als ik een verkeerd wachtwoord invoer, dan krijg ik een andere melding. Dus het ligt denk ik niet aan het wachtwoord.

Ik reis veel voor mijn werk, en ik moet allerlei reiskostendeclaraties opgeven, dat nu niet lukt. De kosten lopen daarmee ook voor mij op.

Hopelijk kan het snel opgelost worden.

icon

Beste antwoord door Robert B 22 augustus 2020, 21:02

Dit is zeker niet een probleem aan jouw kant, vooral omdat je bij een verkeerd wachtwoord een andere melding krijgt.

Dat Avi Vantage platform (iets met REST-API’s) gaat de mist in ergens. Klantenservice zal dat sowieso aan de IT-afdeling moeten doorspelen. Vervolgens ben je dan al gauw enkele weken verder.

Of de klantenservice moet heel je Mijn NS account verwijderen, zodat je (met hetzelfde e-mail adres) een nieuwe kunt aanmaken. Vaak moet dat in twee systemen gebeuren voordat dat werkt.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Al eens een andere browser geprobeerd? Cache geleegd van de browser?

Beste Mark,
Bedankt voor jouw reactie.
Ik heb inloggen al op allerlei computers, telefoons en laptops geprobeerd. Maar ze geven altijd dezelfde melding.

Beste Mark,
Ik heb net mijn volledige cache verwijderd, en het heeft niets geholpen helaas.

Badge +3

Dit is zeker niet een probleem aan jouw kant, vooral omdat je bij een verkeerd wachtwoord een andere melding krijgt.

Dat Avi Vantage platform (iets met REST-API’s) gaat de mist in ergens. Klantenservice zal dat sowieso aan de IT-afdeling moeten doorspelen. Vervolgens ben je dan al gauw enkele weken verder.

Of de klantenservice moet heel je Mijn NS account verwijderen, zodat je (met hetzelfde e-mail adres) een nieuwe kunt aanmaken. Vaak moet dat in twee systemen gebeuren voordat dat werkt.

Beste Robert,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zeer nuttig!
Als NS het MijnNS account verwijderd en een nieuwe aanmaakt, heb ik dan nog mijn reisgeschiedenis? Want anders kan ik niet mijn reizen declareren…

Badge +3

Beste Robert,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zeer nuttig!
Als NS het MijnNS account verwijderd en een nieuwe aanmaakt, heb ik dan nog mijn reisgeschiedenis? Want anders kan ik niet mijn reizen declareren…

Ja hoor, die krijg je gewoon tot 18 maanden terug te zien.

Als het puur om je reishistorie gaat (dus geen facturen inzien of wijzigingen in je abonnement doen) dan kan je ook een nieuwe account aanmaken met een ander e-mailadres en daar je kaart aan koppelen.

Dan kun je per direct al vooruit eigenlijk, in afwachting van de oplossing voor de problemen met de account waarvan je contracthouder bent.

Badge +3

Als je trouwens reist met een klassiek abonnement (geen NS Flex of Business Card) dan kan je beter declareren vanuit een OV-chipkaart account https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm

Dan heb je namelijk ook al je reizen met andere treinvervoerders en bus/tram/metro erbij.

Helaas werkt het daar alleen voor periodes van maximaal een kalendermaand of zelf te kiezen periode (bijv. 15 juli tot 15 augustus), maar dat valt wel te overzien. Bovendien staan de meest recente reizen daar vaak iets eerder dan in Mijn NS.

Zelfde probleem bij mij sinds augustus 2020, kan zelfs het forum niet in dus maar nieuw account gemaakt met een toepasselijke gebruikersnaam. Is het probleem bij jou al opgelost?

Reageer