beantwoord

Storing MijnNS: 403 Forbidden

  • 22 augustus 2020
  • 17 reacties
  • 1012 Bekeken

Beste NS,
Al ruim 1,5 maand kan ik niet inloggen in MijnNS. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Ik heb al drie keer de klantenservice gebeld, maar het probleem is nog niet verholpen.
Een wachtwoordwijziging heeft ook niet geholpen: als ik een verkeerd wachtwoord invoer, dan krijg ik een andere melding. Dus het ligt denk ik niet aan het wachtwoord.

Ik reis veel voor mijn werk, en ik moet allerlei reiskostendeclaraties opgeven, dat nu niet lukt. De kosten lopen daarmee ook voor mij op.

Hopelijk kan het snel opgelost worden.

icon

Beste antwoord door Robert B 22 augustus 2020, 21:02

Dit is zeker niet een probleem aan jouw kant, vooral omdat je bij een verkeerd wachtwoord een andere melding krijgt.

Dat Avi Vantage platform (iets met REST-API’s) gaat de mist in ergens. Klantenservice zal dat sowieso aan de IT-afdeling moeten doorspelen. Vervolgens ben je dan al gauw enkele weken verder.

Of de klantenservice moet heel je Mijn NS account verwijderen, zodat je (met hetzelfde e-mail adres) een nieuwe kunt aanmaken. Vaak moet dat in twee systemen gebeuren voordat dat werkt.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Al eens een andere browser geprobeerd? Cache geleegd van de browser?

Beste Mark,
Bedankt voor jouw reactie.
Ik heb inloggen al op allerlei computers, telefoons en laptops geprobeerd. Maar ze geven altijd dezelfde melding.

Beste Mark,
Ik heb net mijn volledige cache verwijderd, en het heeft niets geholpen helaas.

Badge +3

Dit is zeker niet een probleem aan jouw kant, vooral omdat je bij een verkeerd wachtwoord een andere melding krijgt.

Dat Avi Vantage platform (iets met REST-API’s) gaat de mist in ergens. Klantenservice zal dat sowieso aan de IT-afdeling moeten doorspelen. Vervolgens ben je dan al gauw enkele weken verder.

Of de klantenservice moet heel je Mijn NS account verwijderen, zodat je (met hetzelfde e-mail adres) een nieuwe kunt aanmaken. Vaak moet dat in twee systemen gebeuren voordat dat werkt.

Beste Robert,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zeer nuttig!
Als NS het MijnNS account verwijderd en een nieuwe aanmaakt, heb ik dan nog mijn reisgeschiedenis? Want anders kan ik niet mijn reizen declareren…
 

Badge +3

Beste Robert,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zeer nuttig!
Als NS het MijnNS account verwijderd en een nieuwe aanmaakt, heb ik dan nog mijn reisgeschiedenis? Want anders kan ik niet mijn reizen declareren…

Ja hoor, die krijg je gewoon tot 18 maanden terug te zien.

Als het puur om je reishistorie gaat (dus geen facturen inzien of wijzigingen in je abonnement doen) dan kan je ook een nieuwe account aanmaken met een ander e-mailadres en daar je kaart aan koppelen.

Dan kun je per direct al vooruit eigenlijk, in afwachting van de oplossing voor de problemen met de account waarvan je contracthouder bent.

Badge +3

Als je trouwens reist met een klassiek abonnement (geen NS Flex of Business Card) dan kan je beter declareren vanuit een OV-chipkaart account https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-werkt-mijn-ov-reishistorie.htm

Dan heb je namelijk ook al je reizen met andere treinvervoerders en bus/tram/metro erbij.

Helaas werkt het daar alleen voor periodes van maximaal een kalendermaand of zelf te kiezen periode (bijv. 15 juli tot 15 augustus), maar dat valt wel te overzien. Bovendien staan de meest recente reizen daar vaak iets eerder dan in Mijn NS.

Zelfde probleem bij mij sinds augustus 2020, kan zelfs het forum niet in dus maar nieuw account gemaakt met een toepasselijke gebruikersnaam. Is het probleem bij jou al opgelost?

Goedenavond, 

Ik ondervind precies hetzelfde probleem. Mijn vriend ook, alles al geprobeerd. Meerdere malen verzocht om contact te krijgen met de IT-afdeling van NS.. Vanaf eind augustus inderdaad deze problemen, nog steeds geen oplossing. Ook al het account verwijderd en opnieuw aangemaakt, zelfs nieuwe OV kaart aangevraagd. Helpt niet helaas.. 

Badge +3

@ellen90  Zitten jullie in het buitenland of gebruiken jullie een VPN of andere ‘omleiding’ van jullie internet verkeer?

Een nieuwe account moet via link in e-mail geactiveerd worden overigens. Dan kan je in ieder geval ‘binnen’ en wat dingen inzien (reishistorie en zo), maar nog steeds geen facturen of iets wijzigen want dan moet je eerst contracthouder zijn.

@Robert B Bedankt voor je hulp. Nee wij wonen gewoon in Nederland, en gebruiken geen VPN of andere omleiding van ons internet verkeer. 
 

Klopt, deze activatielink heb ik ontvangen via mail, hierbij moest ik e-mailadres invullen, e-mailadres herhalen, wachtwoord kiezen, wachtwoord herhalen. Wanneer ik op ‘Aanvragen’ klik, geeft hij 403. Ongeacht apparaat, browser, geleegde cache, verwijderde cookies etc.

Badge +3

Dan bel vooral even met de klantenservice (030 751 5155), Chat of Twitter of Facebook mag ook, zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact voor alle opties.

Bij een activatielink (die via e-mail gestuurd wordt) nóg twee keer je e-mailadres in moeten vullen is wel bijzonder. :sweat_smile:

Een activatielink voor een account (die e-mail dus) is beperkt geldig, maar de klantenservice kan hem gewoon opnieuw sturen.

Al geprobeerd, en ook al geprobeerd. Foutmelding is meerdere keren bij de IT-afdeling neergelegd. Op 19 juni om precies te zijn en op 22 september nogmaals (en ook al eens telefonisch via mijn vriend). Het verzoek is inmiddels nogmaals intern ingediend, waarbij aangegeven werd dat het 2 maanden zou kunnen duren voordat dit is opgelost. Wat prima is, alle begrip voor. Alleen is dit de vorige keren ook aangegeven, dus ik hoop dat ze er inderdaad mee aan de slag gaan.

 

Badge +3

Oooohhh @ellen90 ben jij zo’n geval!? :disappointed_relieved:

Dan heb ik niets gezegd, en zal een moderator je hier wel vragen om een privébericht te sturen, om je account te ‘ontdubbelen’ of zoiets.

Dat hoeft tegenwoordig geen weken of maanden meer te duren, want kunnen ze zelf ook weer (toch, moderators?)

Dank voor de screenshot trouwens, dit duurt (alweer) veel te lang dus!

Reputatie 6
Badge

Ik zie dat AVI Vantage onderdeel is van een load balancer systeem. Een systeem dat het werk verdeelt tussen verschillende servers. 

Ik heb geen idee waarom die error optreedt, maar het lijkt mij onderdeel van een firewall. Mogelijk zit de gebruiker die dit krijgt in het buitenland?

Het is jammer dat de NS zulke onduidelijke meldingen serveert, volgens de documentaire ervan kan er een eigen, en dus vriendelijke foutmelding, door de NS-developers worden ingesteld. 😉

Dan heb ik niets gezegd, en zal een moderator je hier wel vragen om een privébericht te sturen, om je account te ‘ontdubbelen’ of zoiets.

Ja, heel graag @ellen90. Stuur je mij een PB met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres (waarmee je ook het account hebt)?

 

Dat hoeft tegenwoordig geen weken of maanden meer te duren, want kunnen ze zelf ook weer (toch, moderators?)

Nog geen idee of dat het probleem is, maar dat is helaas onlangs veranderd van de afdeling zelf mailen naar een interne melding maken. Gelukkig duurt het inderdaad niet gek lang.

Ik heb even privé met ellen90 gesproken en met haar gegevens contact gehad met de betreffende afdeling. Alles gecontroleerd en staat er nu goed in. Er is op zijn vroegst een melding aangemaakt op 22 september voor dit probleem en deze wordt nog door de IT afdeling opgepakt. Er is een raar hoge achterstand op deze afdeling momenteel, vandaar dat het zo lang duurt. Ik heb hier ook mijn welgemeende excuus voor aangeboden, want dat is ongehoord. Ik hoop dat de afdeling het probleem snel oppakt nu!

Reageer