beantwoord

storing overzicht reishistorie

  • 20 February 2023
  • 43 reacties
  • 1453 Bekeken

Wanneer is de storing op Mijn NS, betreffende reishistorie opgelost? Kan al sinds eind vorige week vorige reizen niet inzien

icon

Beste antwoord door MoDe 20 February 2023, 11:04

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Men is er mee bezig. Er wordt nu eindelijk erkend dat er een storing is.

Jij kunt nog wel jouw abonnementen zien in mijnNS?

 

het lijkt nu te zijn opgelost i.i.g

Reputatie 7
Badge +3

het lijkt nu te zijn opgelost i.i.g

Ik kan kan al mijn producten en keuzedagen weer zien. De pagina in mijnNS heeft een andere lay-out gekregen. Ik snap niet dat ze dan geen melding doen van ict-werkzaamheden of pagina tijdelijk niet beschikbaar.

Kan het kloppen dat er weer een storing is met de reishistorie? Want hij laadt de reishistorie niet of heeeeel traag 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Haria71! Op dit moment is er geen storing gaande. Wellicht gaat het wat sneller in een andere browser? En anders raad ik je aan om het op een later moment even opnieuw te proberen.

Ik ervaar (nu uren later) hetzelfde als Haria71. De reishistorie wordt zeer traag geladen en downloaden van de reishistorie lukt in zijn geheel niet. Andere browsers of andere apparaten werken ook niet. Ik heb het geprobeerd met Firefox, Edge, en Chrome op Linux, Windows en Android apparaten. Overal heb ik hetzelfde probleem. Mijn computer begint ook te blazen als een gek elke keer als ik naar reishistorie ga binnen Mijn NS (niet bij andere secties van Mijn NS), alsof de computer heel hard aan het werk is.

Is er zeker geen storing op het moment?

Reputatie 6

Hallo Isidoor. Welkom bij de NS Community.

Ik ben nogmaals voor je rond gaan vragen, maar er is geen algemene storing bekend. Ik wil je aanraden om dit later nogmaals te proberen.

Reputatie 7
Badge +2

Het is heel Mijn NS wat al weken kuren heeft. Onafhankelijk welke browser wordt de meest recente reishistorie pas geladen na een keer verversen met F5 (soms zelfs meermaals).

In Edge heeft ook het betaaloverzicht kuren: ik krijg consequent een lege lijst met alleen downloadenknopjes en pas na een keer F5 verschijnen de factuurdata weer, maar dan zijn de downloadknopjes weer weg (die worden pas na een minuut ofzo weer geladen).

Badge +3

Ik heb het net even geprobeerd (met en zonder ad/scriptblocker) en de Reishistorie staat er binnen een seconde. Facturen duurt een paar seconden voor de bedragen en een halve seconde later verschijnen de download knopjes. Chrome op Windows.

Reputatie 7
Badge +2

Ja de reishistorie staat er wel binnen een seconde. Alleen staan dan alleen de reizen in beeld van de vorige keer dat ik de reishistorie bekeken heb. De meest recente reizen verschijnen pas na F5’en.

Bij het betaaloverzicht zie ik eerst dit als de pagina klaar is met laden:

 

Na F5’en wordt het dit…

 

Badge +3

Hmm, dat lijkt me iets met cache-bestanden of cookies. Keertje uitloggen uit Mijn NS, browser sluiten en weer inloggen zou kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +2

Nope, dat helpt niet. In Chrome laadt het wel weer direct, wat eigenlijk raar is gezien Edge ook op Chromium gebaseert is.

Het is ook niet alleen de startpagina die blijft hangen. Als ik doorklik naar de volledige historie gebeurt weer precies hetzelfde (zelfs nadat ik al eens geF5t had op de startpagina)

Badge +3

Edge heb ik helemaal uit Windows gesloopt (zou het nog in een VM kunnen proberen).

Wellicht een keer CCleaner er op los laten, maar let dan wel op dat je dingen die je wilt behouden (zoals lokaal opgeslagen wachtwoorden) met rust laat.

Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.

Wanneer is dit opeglost?

Helaas is Mijn NS niet beschikbaar

Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.

Reputatie 7
Badge +3

Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.

Wanneer is dit opeglost?

Helaas is Mijn NS niet beschikbaar

Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.

Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met NS klantenservice.

Reputatie 4

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Reputatie 7
Badge +1

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.

Ja, via Klantenservice kun je een nieuw abonnement bestellen. Enige is dat je dan wel al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben.

Een wijziging aanvragen van een bestaand (NS Flex) abonnement kan via de Klantenservice natuurlijk ook gewoon.

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.

Het is echter wel gewoon een vrijdag, dus Weekend Vrij is geldig ná 18:30 ;)

Reputatie 4

Kun je ook telefonisch een abonnement aanschaffen?
(ik heb Weekend Vrij nodig voor morgen...)

Weekend Vrij is morgen niet geldig 5 mei is geen nationale feestdag dit jaar.

Weet ik, dus ik reis op de heenweg met de korting van mijn Studentenreisproduct. Het is wel geldig vanaf 18.30 uur, zegt een ander topic op dit forum, dus dan kan ik er wel gratis mee terugreizen!

 

Ja, via Klantenservice kun je ook een nieuw abonnement bestellen. Enige is dat je dan wel al een persoonlijke OV-chipkaart moet hebben.

Duidelijk, dan ga ik dat doen. En ik heb al een Flex-account en al gebruik gemaakt van een aantal abonnementen, dus dan moet dat wel goedkomen.

Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.

Wanneer is dit opeglost?

Helaas is Mijn NS niet beschikbaar

Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.

Er is een storing en nu kan ik mijn abonnement niet aanzetten voordat ik aan mijn reis begin.

Wanneer is dit opeglost?

Helaas is Mijn NS niet beschikbaar

Je kunt op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Excuses voor het ongemak. Wij zien je graag op een later tijdstip terug.

Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met NS klantenservice.

GRAAG ANTWOORD OP DE VRAAG 'WANNEER IS DIT OPGELOST?’! Ik kan om deze zelfde reden ook al uren niet inloggen!

Reputatie 4

GRAAG ANTWOORD OP DE VRAAG 'WANNEER IS DIT OPGELOST?’! Ik kan om deze zelfde reden ook al uren niet inloggen!

Waarvoor moet je inloggen dan? De Klantenservice kan veel oplossen, ik heb net via de chat een abonnement afgesloten, dus misschien zou dat kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast is zelden van tevoren te zeggen wanneer een storing is opgelost.

GRAAG ANTWOORD OP DE VRAAG 'WANNEER IS DIT OPGELOST?’! Ik kan om deze zelfde reden ook al uren niet inloggen!

Daar is geen antwoord op, vrees ik. Er wordt hard gewerkt om alle problemen te verhelpen, maar een prognose van wanneer dat het geval is, is er niet.

Bij mij idem. En daarom samenreiskortimg ook niet te activeren. Heel frustrerend. 50 minuten  zitten wachten op een medewerker in de chat, maar die reageert niet! 

Reageer