beantwoord

Storingen Mijn NS worden maar niet opgelost

• 22 januari 2020
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Nu NS Flex zo’n beetje tot haar Core business heeft uitgeroepen, is het natuurlijk wel behoorlijk genant dat de tool om optimaal van Flex gebruik te kunnen maken (Mijn NS) zo’n beetje dagelijks storingen heeft. Dit zorgt dan ook weer voor een totale overbelasting van de klantenservice.

Ik denk dat Mijn NS er dit jaar al voor de 3e of 4e keer er voor een langere periode uitligt. Is absoluut niet normaal en zeer zorgwekkend. 

Er is ook al meerdere keren verzocht om dit op de site (ns.nl) te vermelden, ook met dit advies wordt niets gedaan. 

Gaat dit ooit nog eens opgelost worden. (vorig jaar waren er al meer dan 1000 topics over storingen in Mijn NS, ik denk dat we inmiddels de 1100 al gepasseerd zijn.)

Wanneer gaat er hier nu eens daadkrachtig worden ingegrepen. Dit soort frequent terugkerende ellende voor de klanten moet echt ophouden!

icon

Beste antwoord door bahnrider 22 januari 2020, 17:28

Hoe zit het eigenlijk met de extra kosten die mensen onnodig moeten maken als ze bvb hun ABO niet konden stopzetten of wijzigen, zowel naar minder als naar meer toe (als je bvb een tijd veel moet reizen en dalvrij zou wensen ipv dalvoordeel)?? Zeker als net als nu dit al enkele dagen zo aan de gang is.

@pngpng: die preek weet NS zelf ook heus wel. Geeft dezelfde reactie als klagen over dat je trein altijd vertraagd is-och jeetje wat erg nou toch weer, we doen ons best, vooral nooit een negatief woord erbij, dan dreigt pas echt donder en hel. van het duurbetaald reclameadviesburo.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5

Hoe zit het eigenlijk met de extra kosten die mensen onnodig moeten maken als ze bvb hun ABO niet konden stopzetten of wijzigen, zowel naar minder als naar meer toe (als je bvb een tijd veel moet reizen en dalvrij zou wensen ipv dalvoordeel)?? Zeker als net als nu dit al enkele dagen zo aan de gang is.

@pngpng: die preek weet NS zelf ook heus wel. Geeft dezelfde reactie als klagen over dat je trein altijd vertraagd is-och jeetje wat erg nou toch weer, we doen ons best, vooral nooit een negatief woord erbij, dan dreigt pas echt donder en hel. van het duurbetaald reclameadviesburo.

@bahnrider : ik heb het gevoel dat het van kwaad tot erger gaat. Van de moderators zie ik ook steeds weer dezelfde reactie ja. Excuses maar het ligt er weer uit.Er was inderdaad ook al een topic van iemand die van abonnement wou wisselen en die wordt dan weer doorverwezen naar de klantenservice. Die door dit soort fratsen zwaar overbelast is. 

Ik heb het idee dat er bij NS heel veel struisvogels rondlopen die bij dit soort problemen de struisvogeltactiek toepassen. 

Een paar adviezen (wordt toch niks mee gedaan)

1. Maak op het moment dat er een storing is vanuit NS zijde gelijk een sticky topic aan waarin aangegeven wordt wat er allemaal nog wel en niet kan.
  2. Plaats op de site www.NS.nl op de eerste pagina met grote letters een verwijzing naar het topic. (doorklikken)
  3. Biedt in het sticky als eerste excuses aan voor de overlast.
  4. Geef per onderwerp aan, wat de reiziger moet doen om zijn/haar geld terug te krijgen.
  5. Programmeer het zo dat zolang de storing plaatsheeft, het sticky-topic altijd als eerste op deze community wordt genoemd. (dus geen rekening houden met de laatste reactie).

Nu worden er constant nieuwe topics aangemaakt die weinig of niets aan de community toevoegen

Reageer