beantwoord

Transacties niet zichtbaar in mijn NS

• 22 april 2021
  • 20 reacties
  • 503 Bekeken

Goedenavond,

Sinds enkele dagen zijn de transacties niet meer zichtbaar in Mijn NS.

Er staat "onbekende fout met de communicatie met mijn NS". 

Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niets. Is er een storing of iets dergelijks?

icon

Beste antwoord door Robert B 25 april 2021, 17:01

Ik vernam via Twitter dat het weer werkte als je de cache-gegevens van de NS app verwijdert.

Android: https://www.tele2.nl/blog/cachegeheugen-wissen-android/

Apple/iOS: https://www.terello.nl/cache-verwijderen-iphone/

Wat je ook nog kunt proberen is om uit te loggen uit de NS app, via Meer - Mijn NS en dan het poppetje rechtsboven.

Bekijk origineel

20 reacties

Badge +3

Er zal wel een storing zijn, want ik heb hetzelfde probleem met de app. Via de website kan ik de transacties wel inzien.

Badge +3

App is inderdaad van slag. Zie in het menu bij Meer al geen afbeelding meer staan bij Mijn NS en verder zie ik wel wat (oude) transacties maar dan zonder prijs (€ 0,00) en dat zijn allemaal NS treinritten. BTM staat er niet tussen.

Bij ‘Meer’ (rechtsonder) staat wel een blauw rondje met de letter P, ook nog nooit gezien en geen idee wat het betekent… Problemen misschien?

De website is ook niet helemaal lekker, zie bij Mijn Reizen (voorheen Reishistorie, maar nu dus met deur-tot-deur geïntegreerd) een spook OV-fietsrit van € 0,00 waarbij het vinkje om te declareren/exporteren) weer vanzelf uit gezet wordt als ik het aan zet. Ook als ik klik op ‘alles Declareren’ gaan alle vinkjes aan en dan weer uit… Gremlins!

Denk dus dat de NS app zich verslikt in de nieuwe opzet van het Reishistorie systeem? :thinking:

Badge +3

Voor wat betreft de website, die klopt ook (nog) niet helemaal… 

Er zijn geen reistransacties bekend, maar wat staat daarboven dan? En geen producten? Welles, NS Flex namelijk.

Bij een andere gekoppelde kaart (waarvan ik geen contracthouder ben, want die kaart hoort bij een andere Mijn NS account) staat er ook ‘geen producten’ maar wél een stukje reishistorie… 

Er staat wél NS Flex op deze kaart, want anders zouden BTM ritten helemaal niet bekend zijn bij NS.

Als je doorklikt ‘Naar reishistorie’ of ‘Naar producten’ krijg je wel de juiste info te zien.

Goedenavond Booky1977. Ik kom dit topic zojuist tegen en zie dat er nog niet echt een concreet antwoord is gegeven op je vraag. Ik heb zelf tot dusver niets kunnen vinden over iets van een storing, in ieder geval niets wat algemeen gecommuniceerd is. Het zou kunnen dat er alsnog tijdelijk iets aan de hand was waar jullie last van hebben gehad.

Heb je tot dusver iets gehad aan het advies van Robert B? Werkt het inmiddels alweer?

Reputatie 3

De koppeling tussen Mijn NS en de app is al even van slag. Ook reistransacties die ik normaal gesproken in de app kan zien voordat ze onder reishistorie in Mijn NS verschijnen zijn niet meer zichtbaar in de app.

Ik heb al een aantal weken op een of meerdere plekken foutmeldingen. Ik heb twee screenshots gemaakt van de foutmeldingen die nu zichtbaar zijn in de app.

Reishistorie in Mijn NS zelf ziet er op sommige punten bij mij ook vreemd uit. Beetje wat @Robert B al beschrijft.

Vervelend dat dit niet goed loopt. Ik zal de melding(en) doorgeven. Hopelijk werkt de app snel weer naar behoren.Gelukkig werkt het inzien van de reishistorie ook via de site.

Badge +3

Ik vernam via Twitter dat het weer werkte als je de cache-gegevens van de NS app verwijdert.

Android: https://www.tele2.nl/blog/cachegeheugen-wissen-android/

Apple/iOS: https://www.terello.nl/cache-verwijderen-iphone/

Wat je ook nog kunt proberen is om uit te loggen uit de NS app, via Meer - Mijn NS en dan het poppetje rechtsboven.

Badge +3

Ook na het wissen van de cache, de gegevens en uitloggen en opnieuw inloggen blijft het probleem bij mij bestaan.

Badge +3

Ook na het wissen van de cache, de gegevens en uitloggen en opnieuw inloggen blijft het probleem bij mij bestaan.

Gremlins, succes ermee!

Bij mij lukt het de app alleen niet om prijzen van treinritten te tonen (blijft ‘zoeken’ met een bewegende blauwe balk onder Transacties).

Versie 6.8.0 4562p (Android)… en hé wat doet die p in het versienummer? Die staat ook bij het knopje Meer?!

@Booky1977 @rcr en @Tochjo toevallig allen een iPhone?

Reputatie 3

Bij mij helpt het ook niet.

Vandaag werkte ook de laatste in- of uitcheck niet meer, maar die is inmiddels wel weer zichtbaar in de app.

@Robert B geen Iphone maar Android (10).

Badge +3

@Robert B  Android 9 met dezelfde versie van de app als jij.

Badge +3

We puzzelen verder… (ik niet maar de app ontwikkelaars dus).

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden en adviezen. 

Echter ook na het legen van de cache blijft de app dezelfde foutmelding geven. Ook na uit- en inloggen, en het compleet verwijderen van de app en deze weer opnieuw installeren.

Ik zie dat er al over gepuzzeld wordt dus ik wacht het nog wel even af.

Beste NS,

Ook ik loop al een aantal weken tegen dit probleem aan. Ik een iPhone XS en inmiddels ook tot de laatste versie (14.5.1) geupdate en alle bovenstaande al geprobeerd, waaronder:
- App verwijderen en opnieuw installeren
- Uitloggen en weer inloggen.
- Gekoppelde OV-chipkaart verwijderen en weer toevoegen.

Niets helpt.

Ik ben bereid mee te helpen (lees: testen) om dit probleem opgelost te krijgen. Mijn telefoon resetten pas ik echter voor.

Dank alvast voor een snelle oplossing voor dit probleem.

Heb hetzelfde probleem in de app. Is al een tijdje gaande.
Cache legen helpt helaas niet. 
Website werkt idd wel gewoon.

Goedemorgen!

Sinds enkele weken kom ik dezelfde Onbekende fout met de communicatie met Mijn NS tegen. Hoewel de reishistorie wel via de website te raadplegen is, gebruikte ik deze informatie ook graag in de NS-App.

Het wissen van het cachegeheugen of het opnieuw installeren van de NS-app heeft helaas weinig verandering gebracht. Contact via App support heeft me geen nieuwe inzichten gebracht…

Ik hoop dat iemand meeleest die een oplossing kent.

Hier hetzelfde probleem. Opnieuw installeren en kaart opnieuw toevoegen lost het probleem ook niet op. Inloggen via de website geeft nu ook al problemen. Wat is de status van dit probleem en wat is de verwachting wanneer dit weer naar behoren gaat werken?

Het wordt bij mij nu steeds omslachtiger, bovenstaand probleem doet zich nog steeds voor maar nu logt de app mij ook telkens uit als ik in de app kijk en worden zaken als werkzaamheden en storingen ook niet goed weergegeven.

Het lijkt erop dat er iets niet helemaal goed is aan de app, is er inmiddels al een statusupdate beschikbaar?

Er is momenteel een storing gaande. Waarschijnlijk hangt het nu daar mee samen. We werken hard aan een oplossing, Booky1977.

Bedankt voor de update @Erryt NS 

We wachten het af.

Reageer