beantwoord

Transacties zijn altijd 0 euro/NS transacties lopen achter

  • 6 September 2022
  • 4 reacties
  • 1521 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb sinds maandag 5 september een NS Dal Vrij abonnement, en daar zat automatisch ook NS Flex bij. Ik liep tegen de volgende twee dingen aan:

-De reishistorie klopt vaak niet, of een paar dagen later pas. En de in en uit-check informatie wordt niet tijdig bijgewerkt, en soms krijg dan alsnog een melding dat ik een uitcheck op gemist. Uiteindelijk klopt het volgens mij wel, maar ik zou graag meteen willen zien welke reis er wordt geregistreerd, ik heb ook de meldingen van de NS app aanstaan voor het inchecken, uitchecken (incl. samenvatting en prijs van reis) en vergeten check uit (met precieze locatie).

-Bij elke transactie staat 0 euro, maar ik rijd soms (vanochtend) in de spits, dus er zou dan wel in mijn geval 11 euro moeten staan toch? Ik reis op het trajec Almere Buiten - Amersfoort Centraal. 

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet, 

Rohan Sommandas

icon

Beste antwoord door Robert B 6 September 2022, 22:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het is wat het is en hier al ettelijke keren precies zo gemeld: kan dagen duren voordat de data compleet+correct in system komen. Je kan van alles willen, maar in dit leven is er theorie en praktijk. En helaas-ook dat is al zooooo vaak hier verteld: de praktijk van de IT van NS is, ´belabberd´ nog aardig als betiteling ervan.

Badge +3

Bij elke transactie staat 0 euro, maar ik rijd soms (vanochtend) in de spits, dus er zou dan wel in mijn geval 11 euro moeten staan toch?

Bekijkt u de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl? Daar zal altijd een prijs van 0,00 euro staan. U kunt de werkelijke kosten alleen zien in Mijn NS bij Reishistorie. Daar staan ook de reizen met bus, tram en metro.

Bij elke transactie staat 0 euro, maar ik rijd soms (vanochtend) in de spits, dus er zou dan wel in mijn geval 11 euro moeten staan toch?

Bekijkt u de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl? Daar zal altijd een prijs van 0,00 euro staan. U kunt de werkelijke kosten alleen zien in Mijn NS bij Reishistorie. Daar staan ook de reizen met bus, tram en metro.

Bedankt voor je reactie! Ik kijk tot nu toe bij '’transacties in de NS app'’. Maar ik zie nu dat bij de 2 reizen van vandaag 'in bewerking' staat, geen idee wat betekent. Het staat bij een spits reis en een reis in de daluren. En nog iets, mijn eerste reis van maandag stond er wel in maar is nu verdwenen, de terugreis op die dag staat er nog wel in. Erg vervelend dat dit systeem zo onduidelijk werkt voor een nieuwe reiziger.

Badge +3

Bekijkt u de reishistorie in Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl? Daar zal altijd een prijs van 0,00 euro staan. U kunt de werkelijke kosten alleen zien in Mijn NS bij Reishistorie. Daar staan ook de reizen met bus, tram en metro.

Welkom @Rohan18 bij de NS Community!

Met NS Flex zal er bij OV-chipkaart (account nodig) géén prijs staan, want men weet daar niet welk abonnement je hebt, behalve dat het Reizen op Rekening (NS Flex) is.

Daar staan in ieder geval wel alle geregistreerde in/uit transacties dus dat is handig, vooral als die ontbreken in Mijn NS of zelfs ineens verdwijnen!

Wacht inderdaad enkele dagen en zie het terug in Mijn NS, en ja het kan zelfs zomaar 3 weken duren voordat een (nota bene NS!) treinrit daar staat.

In bewerking lost zich binnen een dag of twee op, vermoedelijk morgen.

Reageer