beantwoord

Treinreis aanmelden in de app... of toch niet?

• 22 maart 2021
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 7
  • Reisleider***
  • 921 reacties

Goedemorgen,

NS wil graag dat reizigers zich aanmelden voor hun treinreis, en in reclames wordt aangegeven dat dit eenvoudig kan via de app.

Als ik zelf een treinreis wil aanmelden en op de knop klik in het reisadvies, wordt ik doodleuk doorgeleid naar de NS-site waar ik moet inloggen. Terwijl ik al ingelogd ben in de app.
Waarom kan ik mijn treinreis gewoon niet zelf aanmelden in de app?

icon

Beste antwoord door Laura NS 22 maart 2021, 14:04

Ik heb al feedback! Ze zijn op dit moment bezig deze functie in de app in te bouwen en zal binnenkort dus (al) werken. Hopelijk dus snel resultaat!

Wel excuus voor de verwarring voor totdat dit dus zo is.

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb dit zelf ook even getest en het is inderdaad zo. Ik durf je even niet te zeggen waarom dit preciés is, maar vermoedelijk ligt dit aan het beperkte aantal opties in de app, waarvoor de browser nodig is. Dit is ook zo met bijvoorbeeld facturen inzien.

Ik heb dit zelf ook even getest en het is inderdaad zo. Ik durf je even niet te zeggen waarom dit preciés is, maar vermoedelijk ligt dit aan het beperkte aantal opties in de app, waarvoor de browser nodig is. Dit is ook zo met bijvoorbeeld facturen inzien.

Dat is natuurlijk wel een kolossale blunder als je in reclames aangeeft dat dat gemakkelijk kan via de App. 

Hoe kan dit nu weer?

Ik kaart hem even aan! Het lijkt inderdaad niet op waarmee we adverteren.

"Meld vooraf jouw treinreis eenvoudig en gratis aan via de Treinwijzer in de NS-app.”

Ik heb al feedback! Ze zijn op dit moment bezig deze functie in de app in te bouwen en zal binnenkort dus (al) werken. Hopelijk dus snel resultaat!

Het bedrijf heeft hierop gigantisch ingezet met een reclamecampagne die m.i. toch behoorlijk veel geld kost. En dan presteer je het dus om zo te blunderen. Deze app is er al behoorlijk lange tijd en is dus wederom niet goed getest.

Wanneer gaan er bij jullie bedrijf nu eens mensen conclusies trekken uit dit falen? Excuses zijn in deze totaal irrelevant. De eindverantwoordelijke voor dit project dient naar mijn mening gewoon zijn/haar ontslag in te dienen.  

Badge +3

De app opent inderdaad gewoon een browser venster met als URL treinwijzer.ns.nl dus als je (nog) niet op de website van Mijn NS bent ingelogd dan moet je dat inderdaad doen.

Meestal is dat één handeling (als je je inloggegevens opgeslagen hebt), maar goed de app heeft wel meer van die onhandigheden. Zo kan je je (Flex) abonnement niet zien of wijzigen, dat moet ook nog altijd via de Mijn NS website.

Dat hele aanmelden werkt sowieso maar half omdat veel reizigers (denk aan studenten, mensen zonder NS abonnement of met een anonieme ov-chipkaart of e-ticket/actiekaartjes gebruikers) natuurlijk helemaal geen Mijn NS account wensen aan te maken om te melden met welke trein ze willen reizen.

En als iemand mét aanmelding toevallig een trein eerder of later neemt heeft een registratie sowieso weinig nut.

Reageer