beantwoord

Tussenvoegsel ontbreekt

• 27 December 2015
  • 14 reacties
  • 273 Bekeken

Goedendag, zojuist zag ik dat mijn tussenvoegsel van mijn naam in Mijn NS ontbreekt. Dit kan ik niet zelf aanpassen. Wie zou mij kunnen helpen? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 December 2015, 11:38

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2

Ik vul gewoon mijn hele achternaam in het vakje "achternaam” in. Werkt altijd prima :)

Badge +3

Ze hebben er blijkbaar geen haast mee… :sleeping:

Badge +3

Zou je dit aan de ontwikkelaars willen doorgeven, Robert? Ik zie mijn naam ook graag in zijn geheel verschijnen als ik op onze app kijk.

Niet lachen…  In de NS app hebben ze dat als volgt 'opgelost’

Je kunt je (weergave) naam  eenvoudig aanpassen!

Leuk, maar bij je gegevens (poppetje rechtsboven) blijft alles natuurlijk gewoon hetzelfde… 

Op de Mijn NS website staat het verder goed, no problem dus.

Badge +3

Gedaan met verwijzing naar dit topic.

Zou je dit aan de ontwikkelaars willen doorgeven, Robert? Ik zie mijn naam ook graag in zijn geheel verschijnen als ik op onze app kijk.

Badge +3

Ik zie het, de NS app toont je tussenvoegsels inderdaad niet. De NS Lab app wél.

En daar (bij Gegevens) kan je je naam ook niet wijzigen, wel je adres en telefoonnummer(s). Vreemd.

Aha … ik dacht er niet aan erbij te vermelden dat het om een smartphone ging. In ieder geval verwachtte ik niet de enige te zijn met dit probleem.

Op de website kom ik geen problemen tegen, maar ook niet op het grootste gedeelte van de app. Daarom denk ik dat het een programmeerfout is op de door mij aangegeven app-pagina’s. In de database is alles ongetwijfeld helemaal correct opgeslagen.

Overigens: de app is - behalve het genoemde probleem(pje) - verder meer dan uitstekend en compleet. Maar ja … zo scoor je geen 10!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de app niet, geen smartphone. Maar misschien had u bij uw eerdere post er even bij kunnen zetten dat het bij u niet goed staat in de app, gewoon voor de duidelijkheid. Er willen nog wel eens sommige verschillen zijn tussen MijnNS op de website en de app.

Staat het bij u op website in uw MijnNS dan wel goed?

Tja … ik wilde er eigenlijk geen woorden aan vuil maken, maar start de Mijn NS app maar eens op op je Android telefoon en bekijk wat er staat bij de Accounts onder het kopje Mijn NS-account.

Of - als je daar bent - kijk je bij Gegevens.

Dan zou ik hierna nog wel eens graag wat commentaar willen lezen.

Badge +3

Ik was eventjes Robert ten Brink, maar snel weer terug veranderd :laughing:

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb ook een achternaam met een tussenvoegsel (1 slechts, Robert moet er weer 2 hebben, altijd baas boven baas:grin: ) en die staat gewoon in MijnNS en ik kan het zo te zien ook wijzigen. In Nederland zijn best veel mensen met een naam met tussenvoegsel(s), als die bij iedereen zouden ontbreken zouden er vast wel meer meldingen zijn geweest in de afgelopen 5 jaar.   

Als er bij iemand anders toch geen tussenvoegsel staat en dat ook niet te wijzigen, zal er iets anders aan de hand zijn.

Badge +3

Via https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens kan ik mijn tussenvoegsel(s) gewoon wijzigen.

Ik zie iemand al vijf jaar geleden aankaartte dat de tussenvoegsels ontbraken. Dit heb ik via de chat nog maar weer eens proberen te verhelpen. Voor mij is het zeker een programmeer fout. Je ziet dat elders ook vaak. Vast niet geprogrammeerd door iemand met 'van der' in zijn of haar achternaam.

Vermoedelijk zal dit niet opgelost gaan worden en ik lig er verder niet wakker van.

Badge +3
U kunt hiervoor het beste direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Reageer