beantwoord

Vage mededeling in de ns app na inchecken

• 8 October 2021
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Ik heb Flex dal voordeel en neem aan dat je dan ook 5 minuten voor 9 uur mag inchecken. Zo gedaan om 8.57. Inchecken was goed gegaan. Dacht ik ga toch eens even in de app kijken en zag tot mijn verbazing     Verkeerde in en uitcheck. In het rood nog wel. Dcht jeetje wat nu dan maar uitchecken en gewacht tot 9 uur. Hoppa weer het zelfde.  Ov chipkaart geraadpleegd ja daar stond dus wel dat ik goed was in gechecked. Even later stond het ook goed in de NS app maar de andere in en uitchecks stonden nog in het rood. Vind zo vaag allemaal.

icon

Beste antwoord door Robert B 8 October 2021, 18:32

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het duurt enige tijd voordat transacties correct in je reishistorie staan, dus die melding over missende check-ins of check-uits kan je negeren op het moment zelf.

Voor trein/tram/metro zou het na een dag of twee in ieder geval goed moeten staan, voor bus soms wat langer. Dat laatste heeft niets met NS Flex te maken, want dan is het bij OV-chipkaart ook nog niet bekend.

Het overzicht op OV-chipkaart (of de oude app van ze) is inderdaad net iets actueler dan Mijn NS of de NS app.

Ok , ik schrok natuurlijk wel. Dacht dadelijk denk je dat je bent ingechecked en is het niet zo. Maar het klopt dus wel allemaal. Gelukkig maar. En het klopt toch dat je voor 9 uur gewoon alvast kan inchecken?

Badge +3

Ok , ik schrok natuurlijk wel. Dacht dadelijk denk je dat je bent ingechecked en is het niet zo. Maar het klopt dus wel allemaal. Gelukkig maar. En het klopt toch dat je voor 9 uur gewoon alvast kan inchecken?

Ja, bij NS Flex geldt ook de 5-minutenmarge, waarbij de tijd rechtsboven op het schermpje van een poortje of paaltje leidend is.

Ja hoor, je hebt een marge van 5 minuten in jouw voordeel :grin: . Dus je kan inchecken om 8.55 uur en reizen met korting.

Robert was me al voor zie ik :see_no_evil:

Reageer