beantwoord

Vergeten in te checken, maar Mijn NS geeft dit anders aan!

• 30 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

Op Dinsdag 29 Augustus heb ik vanaf station Dronten naar Station Zwolle gereisd met een Sprinter. Ongeveer de eerste keer dat ik met een OV-Chipkaart reis, en toevallig maar helaas ben ik vergeten in te checken. Toen ik terug wilde reizen realiseerde ik me dat ik geen tegoed meer op mijn OV-Chipkaart had(20 Euro(alles wat er op stond)weg). Ik heb daarna mijn kaart opgeladen bij een automaat, voor 15 euro. Dit keer wel ingecheckt, maar toen ik weer in Dronten aankwam kon ik niet meer uitchecken... Uit het niets was er 10 Euro extra van mijn tegoed afgeschreven(kostte 6,30). Na meer dan 24 uur na mijn terugrijs heb ik geprobeerd geld terug te vragen op Mijn NS, waar ik overigens een account voor moest aanmaken. Vervolgens geeft de website iets verkeerd aan; Dat ik bij Zwolle heb ingecheckt, en vervolgens niet heb uitgecheckt, en dat daarom plotseling zoveel geld weg was. Over de terugreis van Zwolle naar Dronten stond helemaal niks vermeld, terwijl er toch iets mis was. Vervolgens poog ik geld terug te vragen. Ik krijg gelijk het antwoord dat ik precies 0,00 euro terug krijg, terwijl op Mijn NS staat dat ik 20,00 euro heb betaald voor een reis die slechts 6,30 euro kostte. Ik hoop dat ik snel iets te horen krijg... Bedankt voor het lezen beste medewerker. Ik ben een arme student en hoop toch nog mijn geld terug te krijgen. De titel van deze 'topic' is dan ook niet helemaal precies. mvg
icon

Beste antwoord door Slidestops 30 augustus 2017, 19:26

In dit geval kun je het best even direct contact opnemen met de klantenservice. Houd dan even de kaart bij de hand (ivm kaartnummer)

De klantenservice is het snelst te bereiken per Telefoon (030-7515155), Twitter of Facebook. Overige manieren om contact op te nemen vind je hier.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
In dit geval kun je het best even direct contact opnemen met de klantenservice. Houd dan even de kaart bij de hand (ivm kaartnummer)

De klantenservice is het snelst te bereiken per Telefoon (030-7515155), Twitter of Facebook. Overige manieren om contact op te nemen vind je hier.
Badge +3
Je kunt alle transacties (reishistorie) zien via een Mijn OV-chip account, dat is vaak wat inzichtelijker dan Mijn NS, alhoewel het even wennen is voor iemand die voor het eerst met een ov-chipkaart reist.

Als student zou je €10 instaptarief moeten betalen en geen €20, vooropgesteld dat je een Studentenreisproduct (van DUO) of ander abonnement hebt.

Ook altijd goed kijken bij welke vervoerder je in- en uitcheckt (paaltjes of poortjes van NS/Arriva/Connexxion).

Het beste kan je bellen met de klantenservice (24 uur per dag, later op de avond is het vaak rustiger) om ze mee te laten kijken en het teveel betaalde bedrag terug te krijgen. Nummer is 030 751 5155 (lokaal tarief).

Reageer