Skip to main content

Ik probeer een correctie uit te voeren op een reis waarbij ik niet heb uitgecheckt, en op die manier geld terug te krijgen. Als ik de instructies op de NS-website volg, lukt het echter niet om dit te doen. 

De instructies zijn als volgt: “Wanneer je een in- of uitcheck hebt gemist verschijnt dit in je reisoverzicht direct onder deze reis. We proberen eerst je reis aan te vullen op grond van je reisgeschiedenis. Als dit niet lukt tonen we je een link naar het formulier waarmee je geld terug kunt vragen”

Er staat echter na een week nog steeds geen link naar het formulier om geld terug te vragen. Moet ik daar nog langer op wachten?

 

Post hier, omdat de NS chat er al twee dagen uit ligt.

Heb je het al geprobeerd via https://www.uitcheckgemist.nl/?


Ik heb nu precies hetzelfde probleem en ik ben naar de website https://www.uitcheckgemist.nl/ gegaan, maar die zegt. '’Deze gemiste check-uit kun je alleen corrigeren op de website van NS. Ga hiervoor naar www.ns.nl.’’ Ik heb wel een mail gekregen van ns die verwijst naar het formulier, maar als ik de stappen volg kan ik het nog steeds niet vinden.

Ik denk anders maar contact opnemen?


Via welk apparaat lukt dit niet? Heb je al een ander apparaat of een andere browser geprobeerd? In sommige gevallen kan het verwijderen van de cookies het probleem verhelpen. 

 

Heb je dit jaar toevallig al meer dan driemaal een rit gecorrigeerd? Dan kan dit een reden zijn dat je geen correctie meer aan kunt vragen.


Dit is geen vraag, maar een opmerking.

Ik vind het volstrekt onterecht en onredelijk dat je maar drie keer per jaar teruggave mag vragen wanneer er iets misgaat bij het in- of uitchecken. Dit suggereert dat het je eigen stomme schuld was en dat de vervoerder dan zo goed is om met de hand over het hart te strijken, terwijl het vaak gewoon aan de apparaten of het systeem ligt. Is ook niet in het belang van de NS want het moedigt aan om zwart te reizen.


Dit is geen vraag, maar een opmerking.

Ik vind het volstrekt onterecht en onredelijk dat je maar drie keer per jaar teruggave mag vragen wanneer er iets misgaat bij het in- of uitchecken. Dit suggereert dat het je eigen stomme schuld was en dat de vervoerder dan zo goed is om met de hand over het hart te strijken, terwijl het vaak gewoon aan de apparaten of het systeem ligt. Is ook niet in het belang van de NS want het moedigt aan om zwart te reizen.

Het onbeperkt mogen corrigeren moedigt juist aan tot zwart en grijs reizen.

En ja, meestal is het om met jouw woorden te spreken je eigen stomme schuld. Mensen kijken niet aktijd op het display of naar de kleur van het paaltje.


Dit is geen vraag, maar een opmerking.

Ik vind het volstrekt onterecht en onredelijk dat je maar drie keer per jaar teruggave mag vragen wanneer er iets misgaat bij het in- of uitchecken. Dit suggereert dat het je eigen stomme schuld was en dat de vervoerder dan zo goed is om met de hand over het hart te strijken, terwijl het vaak gewoon aan de apparaten of het systeem ligt. Is ook niet in het belang van de NS want het moedigt aan om zwart te reizen.

 Ik heb volgens NS ook een uitcheck gemist op een station met poortjes. Ik ben wel door een uitgangspoortje gelopen en kijk ook altijd op de display of het goed is uitgecheckt. Dit is mij op dit station wel vaker overkomen. NS heeft deze onterechte misser gecorrigeerd, gaf aan dat het een storing geweest zal zijn in de poortjes. Maar bij navraag bleek dat mijn teller van missers nu wel op 1 staat en dat dit niet gecorrigeerd kan worden. Dat vind ik niet goed, bovendien kan ik volgens de klantenservice nergens  een schriftelijke klacht en/of vraag indienen. Iemand een oplossing hiervoor ? 


Op deze pagina kunt u lezen hoe u een klacht kunt indienen en wat u kunt doen als u niet tevreden bent met de afhandeling daarvan.


Op deze pagina kunt u lezen hoe u een klacht kunt indienen en wat u kunt doen als u niet tevreden bent met de afhandeling daarvan.

Ik zit bewust niet op X en niet op facebook.
En de chatbot begrijpt me niet en wachten op een medewerker na de chat duurt onmenselijk lang.
Al met al dus ook een klacht over de klachtenprocedure. 


Je kunt de klacht ook telefonisch (030-7515155) indienen. En het staat niet op die pagina, maar volgens de voorwaarden kan het ook per post: NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.


Je kunt de klacht ook telefonisch (030-7515155) indienen. En het staat niet op die pagina, maar volgens de voorwaarden kan het ook per post: NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.

Dank je, dat antwoord, daar kan ik iets mee. Ik wil schriftelijk mijn klacht indienen en heb nu een adres 👍


Hou wel rekening met wat verwerkingstijd.


Reageer