beantwoord

Verplichte factuur leveren

• 5 maart 2020
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

De NS is als leverancier verplicht een factuur te leveren met vermelding van BTW anders kunnen ze zelf ook de BTW niet verrekenen. Waar kan ik als ondernemer mijn facturen vinden voor de tickets gekocht met de NS App? Als er geen factuur geleverd kan worden wil ik mijn geld terug omdat de NS haar leveringsverplichting niet nakomt. 

icon

Beste antwoord door Danny NS 5 maart 2020, 21:25

Hoi 2020_zelfbetalen,

Bij een E-ticket ontvang je geen factuur. Het vervoersbewijs geldt als factuur. Een vervoersbewijs is een bijzondere factuur volgens de Belastingdienst: Link.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

NS levert geen facturen voor aankopen in de app. Wilt u facturen ontvangen met BTW dan kunt u als ondernemer het beste een NS business kaart aanvragen.

Hoi 2020_zelfbetalen,

Bij een E-ticket ontvang je geen factuur. Het vervoersbewijs geldt als factuur. Een vervoersbewijs is een bijzondere factuur volgens de Belastingdienst: Link.

Badge +3

Op alle ov (reisproducten) zit 9% BTW en voor 2018 was dat 6%.

Je mag gewoon je eigen factuur maken voor opdrachtgevers, en de Belastingdienst vindt het ook prima.

Een betalingsbewijs (van een in-app bestelling krijg je neem ik aan een e-mail?) is voldoende, en anders een IBAN transactie met betalingskenmerk/ordernummer etc.

Edit: @Danny NS was me voor.

Badge +3

Kan dat niet beter of anders?

Vast wel, maar het is dus geen (leverings)verplichting.

Als je een uurtje over hebt, dan lees ook dit oudere topic vooral in zijn geheel, voordat je eisen gaat stellen “ik wil een BTW factuur!” :sweat:

Reageer