Geachte,
Ooit, vraag niet hoe, is het emailadres van mijn partner gekoppeld geraakt aan MijnNS als tweede adres. Hoogstwaarschijnlijk uit een soort van terugval/backup emailadres in geval dat mijn hoofdemail niet meer bereikbaar zou zijn.
Inmiddels heb ik een persoonlijke ov reiskaart en is deze gekoppeld aan MijnNS.
Echter, mijn partner kan nu geen MijnNS account meer openen voor zichzelf omdat haar email adres reeds gekoppeld is aan een bestaande account. Jawel, de mijne.
Zij heeft er wel een nodig, en ook zo snel mogelijk, omdat het online (virtueel kaartje vis NSApp) systeem hoogst onbetrouwbaar is gebleken en er een strafporto van 1 euro is bij het kopen van een ieder kaartje fysiek in de automaat. Plus kan er zo geen abonnement worden afgesloten voor haar reistraject.
Via MijnNS bestaat er blijkbaar geen enkele wijze dit foutief gekoppelde emailadres uit de account te verwijderen. Via de telefoon helpdesk worden we na heel veel uitleg onzerzijds met een kluitje in het riet gestuurd of wordt ons verteld dat wijzigen niet kan en worden we aan ons lot overgelaten zonder dat er een oplossing wordt geboden. Er worden vage beloften gedaan over dat er “misschien binnen een week wel iets gedaan zou kunnen worden” en er “notitie van is gemaakt” maar we krijgen nooit een ticketnummer of ander handvat waarmee wij de status kunnen volgen or kunnen controleren of er naast een vage belofte concreet iets in gang is gezet. Na 2 weken wachten is het duidelijk dat dat dus niet zo is.
Even kort resumerend, voor de duidelijkheid: ik wil niet mijn bestaande, primair gekoppelde emailadres (xxx.yahoo.com) wijzigen. Het gaat om een onzichtbaar gekoppeld emailadres (xxxx.gmail.com) van mijn partner, welke haar belet een nieuw MijnNS account te openen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
Hoogachtend
D Harthoorn
Beste antwoord door Sascha NS
Ik heb het huidige Mijn NS account verwijderd. DecayedBit en partner kunnen morgen beide een eigen Mijn NS account aanmaken.