beantwoord

Vraag saldo terug of verschil terug bij www.uitcheckgemist.nl en Mijn NS lukt me niet.

  • 14 juni 2017
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Op 27 mei ben ik van Woerden naar Amersfoort gereisd en weer terug. Ik weet 100% zeker dat ik op de terugreis in Amersfoort heb ingecheckt! Maar volgens de reishistorie ben ik niet ingecheckt en ben ik voor €10 belast, terwijl de reis maar €4,30 kost. Wat kan ik nog meer doen om het verschil terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 juni 2017, 21:58

Als u zeker weet dat u in Amersfoort hebt ingecheckt, maar de check-in verschijnt niet in Mijn NS, dan hebt u vermoedelijk ingecheckt bij een poortje van Connexxion. Dat is de vervoerder die de treindienst verzorgt op de spoorlijn Amersfoort - Ede-Wageningen. U kunt dit controleren door op www.ov-chipkaart.nl een Mijn OV-chipaccount te maken en daar in uw reishistorie te kijken. In het overzicht op www.ov-chipkaart.nl verschijnen ook transacties bij andere vervoerders, in Mijn NS alleen transacties bij NS.



Het is belangrijk dat u op stations met meerdere vervoerders voor het juiste paaltje of poortje kiest. In Amersfoort hangen boven de poortjes borden die aangeven bij welke vervoerder een poortje hoort. Ook kunt u op de kleuren letten: de poortjes van NS zijn geel en die van Connexxion lichtblauw.



Als u inderdaad bij Connexxion hebt ingecheckt, dan moet u zowel contact opnemen met NS als met Connexxion om deze fout te herstellen. Beide vervoerders hebben dan het instaptarief ingehouden en daardoor hebt u te veel betaald.



Contact opnemen met de klantenservice van NS gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Geef in uw contact aan dat u per ongeluk bij Connexxion hebt ingecheckt in Amersfoort en dat u het instaptarief wilt laten verrekenen met de werkelijke ritprijs.



U moet ook contact opnemen met Connexxion en aangeven dat u het hele instaptarief van 20 euro terug wilt, omdat u niet met Connexxion hebt gereisd. Contact opnemen met de klantenservice van Connexxion gaat het snelst telefonisch: 0900 – 266 63 99.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Als u zeker weet dat u in Amersfoort hebt ingecheckt, maar de check-in verschijnt niet in Mijn NS, dan hebt u vermoedelijk ingecheckt bij een poortje van Connexxion. Dat is de vervoerder die de treindienst verzorgt op de spoorlijn Amersfoort - Ede-Wageningen. U kunt dit controleren door op www.ov-chipkaart.nl een Mijn OV-chipaccount te maken en daar in uw reishistorie te kijken. In het overzicht op www.ov-chipkaart.nl verschijnen ook transacties bij andere vervoerders, in Mijn NS alleen transacties bij NS.

Het is belangrijk dat u op stations met meerdere vervoerders voor het juiste paaltje of poortje kiest. In Amersfoort hangen boven de poortjes borden die aangeven bij welke vervoerder een poortje hoort. Ook kunt u op de kleuren letten: de poortjes van NS zijn geel en die van Connexxion lichtblauw.

Als u inderdaad bij Connexxion hebt ingecheckt, dan moet u zowel contact opnemen met NS als met Connexxion om deze fout te herstellen. Beide vervoerders hebben dan het instaptarief ingehouden en daardoor hebt u te veel betaald.

Contact opnemen met de klantenservice van NS gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Geef in uw contact aan dat u per ongeluk bij Connexxion hebt ingecheckt in Amersfoort en dat u het instaptarief wilt laten verrekenen met de werkelijke ritprijs.

U moet ook contact opnemen met Connexxion en aangeven dat u het hele instaptarief van 20 euro terug wilt, omdat u niet met Connexxion hebt gereisd. Contact opnemen met de klantenservice van Connexxion gaat het snelst telefonisch: 0900 – 266 63 99.
Welkom op het NS Serviceforum, lienwu :)

Jammer om te lezen dat het je niet online lukt om restitutie aan te vragen. Misschien heb je al meer dan 3 keer deze optie gebruikt in de afgelopen tijd? Ik wil je aanraden om hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice. Telefonisch en via Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Houd dan je OV-chipkaartnummer en IBAN bij de hand.

Reageer