Skip to main content
Antwoord

Waar in de app kan je de klassenwissel doen?

• November 22, 2022
  • 5 reacties
  • 1207 Bekeken

Ik zoek me suf en kan het nergens vinden behalve dat het in de app zou moeten kunnen. Waar, achter welke knop(pen), bij welk scherm kan je in de NS app een klasse wissel doen?

Beste antwoord door Tjan

Goedemiddag!

In de app, gaat u naar “Meer” vervolgt door “Mijn NS” en dan halverwege vindt u het.

Zie afbeelding: 

5 reacties

Tjan
  • Reisleider*
  • Antwoord
  • November 22, 2022

Goedemiddag!

In de app, gaat u naar “Meer” vervolgt door “Mijn NS” en dan halverwege vindt u het.

Zie afbeelding: 

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • November 22, 2022

Bedenk dat een klassenwissel alleen in de app kan als u een flexabonnement heeft. Bij reizen op saldo moet het op een automaat.  In dat geval blijft u zich suf zoeken in de app.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • November 22, 2022

Dank. Gevonden!

• Op het juiste spoor
  • May 20, 2025

Bedenk dat een klassenwissel alleen in de app kan als u een flexabonnement heeft. Bij reizen op saldo moet het op een automaat.  In dat geval blijft u zich suf zoeken in de app.

Klopt - en als de automaten het niet doen… krijg je een boete omdat je ongeoorloofd met korting zou reizen als je jezelf bij je eigen betaalde abonnement als medereiziger zet. Dat zou toch anders moeten kunnen.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 20, 2025

Hoi Maresa,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Dit topic gaat over een klassenwissel, maar jij lijkt het over Samenreiskorting te hebben. Overigens is de procedure voor Samenreiskorting onlangs gewijzigd. Dit kan niet meer bij een kaartautomaat gedaan worden, maar moet in Mijn NS of in de app. Met jezelf meereizen is uiteraard niet toegestaan/mogelijk.