beantwoord

Waarom reageert de webshop van NS zo traag?

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik probeer vanmiddag verschillende e-ticket codes in te voeren in de ticketshop van de NS,
maar de de reactie van de server is zéér traag :(
Ik krijg zelfs gewoon gateway errors...

https://www.ns.nl/eticket/
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 30 juli 2015, 18:00

De 'eticketshop' is vandaag inderdaad niet op ieder moment optimaal bereikbaar geweest. Excuses hiervoor. Op dit moment dient alles gewoon naar behoren te werken en kun je al die verschillende codes gewoon weer invoeren.
Bekijk origineel

10 reacties

De 'eticketshop' is vandaag inderdaad niet op ieder moment optimaal bereikbaar geweest. Excuses hiervoor. Op dit moment dient alles gewoon naar behoren te werken en kun je al die verschillende codes gewoon weer invoeren.
Waarom horen we dat nu pas. Het is ontzettend irritant
wanneer je niet gewoon je vouchers kunt omwisselen in e-tickets.
Zeker als je staat op punt van vertrekken.

kan ik deze vertragingsschade ook declareren bij de NS?
Over de gehele dag genomen konden etickets gewoon verzilverd worden. Er zijn wellicht een aantal momenten geweest dat de shop wat trager was of zelfs even onbereikbaar, maar het is ons niet bekend dat dit voor langere tijd was. Wanneer je een minuut voordat je de deur uit moet een eticket nog moet verzilveren laat je het er ook wel op aankomen. Overigens is het uiteraard wel aan ons om te zorgen dat alles werkt zoals het moet.
Jullie raden zelf aan zo laat mogelijk e-tickets te kopen.

Je moet er natuurlijk wel op kunnen vertrouwen dat je dat gewoon kan doen. al is dat een uur voordat je gaat vertrekken.
Een uur is wat anders dan 'op het punt van vertrekken staan'. De shop is nooit langer dan een uur uit de lucht geweest vandaag.
Nee maar je begrijpt het punt wel natuurlijk. Michiel zal het ook niet 1 minuut voor vertrek hebben gedaan...
Absoluut. En dat is een terecht punt.
Één minuut is kort, maar een uur lijkt mij "irreëel". Ga een keer 15 minuten bij een pinautomaat wachten op je geld.... Zou dat normaal zijn?
Ik ben wel benieuwd naar:
1. De betrouwbaarheidsdoelen (percentage downtime) van de NS met betrekking tot de webshop
2. De daadwerkelijke betrouwbaarheidscijfers (percentage downtime) van de webshop
3. Indien er een (groot) verschil zit tussen 1 en 2 de maatregelen die men gaat nemen om dit op te lossen
Dat lijkt me ook interessant, maar NS zou toch ook wel doorhebben dat er minstens 1x in de week flinke storingen zijn.

Al noemen ze dat dan regulier onderhoud, waarschijnlijk omdat storingen weer zo negatief is

Gisteren speelde hetzelfde probleem.

https://forum.ns.nl/overige-producten-6/refund-e-ticket-with-wrong-date-15583

Reageer